ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עם דמעות בעיניים

הקהילה היהודית בפנמה התגייסה לטובת ישראל: התפללה סייעה ותרמה

הקהילה היהודית בפנמה התגייסה לסייע לחיילי צה"ל ולעם היושב בציון. הרב קבע תענית ביום כ"ד תשרי לאנשי הקהילה. צעירי הקהילה משלוש בתי ספר בפנמה, גייסו בהתלהבות רבה כסף לשלוח לארגונים בישראל כדי לעזור למשפחות בדרום ולחיילים

הקהילה בפנמה מתפללת למען החיילים
הקהילה בפנמה מתפללת למען החיילים צילום: באדיבות המצלם

קרן היסוד לישראל, קרן קיימת לישראל, וארגונים נוספים, פועלים בפנמה הרחוקה יחד עם אנשי הקהילה לסייע לחיילי צה"ל.

כשהשמועות על האסון הנורא הגיעו לפנמה, נשיא המדינה לאורנטינו קורטיסו הצהיר על תמיכתו בישראל ובעם היהודי. הקהילה עשתה קמפיין דרך CauseMatch לגיוס כספים, גם קרן היסוד לישראל גייסו כספים כדי לעזור לאלו שנמצאים בקרבות.

הרב הראשי לפנמה ואב בית הדין רב דוד פרץ קבע תענית ביום כ"ד תשרי לאנשי הקהילה. עשו תפילה מיוחדת עם שיעורים וסליחות בבית הכנסת "שבת אחים" יחד עם הקהילה האשכנזית "בית אל" תחת התנהלותו של הרב ליין.

הרב יוסי דוויר, הרב של צעירי פנמה, סיפר שבבית הספר בו הוא מוסר שיעורים כל יום, האקדמיה העברית של פנמה, הבחורים מאוד התרגשו ונעצבו מהמצב, הם התאספו יחד עם הרבנים שלהם והכינו ציציות לחיילי צה"ל. "הם עשו את זה מתוך התרגשות מיוחדת, עם דמעות בעניים מתוך תפילה שהקב"ה יחזיר אותם בשלום, ושלחו את זה לכמה בסיסים לחיילים".

צעירי הקהילה משלוש בית הספר בפנמה, האקדמיה העברית, אלברט איינשטיין, ומגן דוד אקדמיה, התאספו עם הרב יוסי דוויר, ועם הנדיב מר יוסף שרים, וגייסו בהתלהבות רבה כסף לשלוח לארגונים בישראל כדי לעזור למשפחות בדרום  ולחיילים.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד