י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
תבעו סכום בלתי מבוטל

ניצחון חשוב לטסלה: חבר מושבעים קבע שהיא אינה אחראית למוות בתאונה

במשפט, שהתקיים בקליפורניה, נדונה תביעה שהגישו נוסעים שהיו מעורבים בתאונת דרכים בשנת 2019 וטענו כי טסלה שחררה במודע מכונית שצוידה במערכת שהיצרנית ידעה שהיא פגומה. חבר מושבעים קבע שמערכת האוטופיילוט אינה אחראית למוות בתאונה

ניצחון חשוב לטסלה: חבר מושבעים קבע שהיא אינה אחראית למוות בתאונה
פסק דין תקדימי חשוב למערכת הנהיגה החצי-אוטונומית של טסלה צילום: טסלה

טסלה רושמת השבוע ניצחון חשוב במשפט בו אמינותה של מערכת ה"אוטופיילוט" מערכת הנהיגה הסמי-עצמאית של היצרנית עמדה למבחן.

במשפט, שהתקיים בקליפורניה, נדונה בבית המשפט העליון תביעה שהגישו צמד נוסעים שהיו מעורבים בתאונת דרכים בשנת 2019 שטענו כי טסלה שחררה במודע מכונית שצוידה במערכת שהיצרנית ידעה שהיא פגומה. בתאונה עצמה שהו שני הנוסעים במכונית טסלה שלפי טענותיהם היתה במצב "אוטופיילוט" כלומר מצב הנהיגה העצמאי של טסלה. המכונית עצמה התרסקה והנהג נהרג, אך שני הנוסעים ששרדו תבעו את טסלה על סכום בלתי מבוטל של 400 מיליון דולר.

מערכת האוטופיילוט של טסלה היא מערכת שאמורה לאפשר לרכב לנסוע באופן כמעט עצמאי ולדעת מתי לבלום ולהאיץ וגם לשמור על נתיב הנסיעה. טסלה עצמה מדגישה חזור והדגש פעם אחר פעם שהמערכת שלה אינה מערכת אוטונומית לחלוטין ודורשת תשומת לב מהנהג, אבל לאמריקאים רבים זה לא משנה והם מאתגרים את היכולות של המכוניות, מה שלפעמים מסתיים באסון.

על פי עיקרי עמדתה של טסלה כפי שהוצגה במשפט, התאונה לא נבעה מבעיה במערכת האוטופיילוט, אלא משגיאה שביצע הנהג, עמדה שחבר המושבעים קיבל.

 

ארצות הברית תביעה טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}