כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מהודרת מלחמה

לייבל'ה: כל החדשות מאחורי הקלעים

והשבוע בלייבל'ה: משפחת אזרחי נגד הדפסת ספרים ללא רשות; הקרב על הטלית והכיסא של ראש הישיבה; העיתונאים שיצאו לחזית והתמגנו; הח"כ שהוביל החלטה שהחכי"ם החרדים לא ייכנסו לסרט האימה של דו"צ - ומה הסיבה?; ראש העיר שטס לקרעסטיר; וגם: כל השמחות השבוע אצל אישי הציבור והעסקנים 

לייבל'ה: כל החדשות מאחורי הקלעים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה שהיה אמור השבוע לעסוק בבחירות המקומיות - האם הדילים אכן הצליחו בכל עיר ועיר * היה שקוע באבל על נפילתם של החיילים ברצועת עזה. 

הסיפור הגדול הוא שראשי הערים שנשארו לעוד מספר חודשים ממלמלים כל הזמן "אין יותר קבוע מזמני". 

לייבל'ה חושף כי בעקבות פטירת אחד מגדולי הדור התגלעה מריבה בין המשפחה לגבאי שעיקרה: למי שייכת הטלית של ראש הישיבה, למי שייך הכיסא ועוד. לליבל'ה נודע כי המנעולים בבית הוחלפו וששון ושמחה תוך כדי האבל.  

לייבל'ה מבקש לכבד את בקשת משפחת מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל, שלא להוציא ספרים או כל חומר פרסומי מכל סוג שהוא ללא רשות המשפחה. לייבל'ה מרכין ראש ומכבד.

את המשב"ק הצמוד הרב יעקב גרוסברד שלא עזב את ראש הישיבה עד רגעיו האחרונים והיה צמוד אליו במשך 17 שנה, ראה לייבל'ה מתבודד היום בהר הזיתים במלאת השבעה מול הקבר הטרי של מרן הגרב"מ זצ"ל. לייבל'ה שולח ניחומים לרב גרוסברד שלא ידע עוד צער אף פעם.

בניחום אבלים בבית ברחוב קאסוטו בבית וגן, ראה לייבל'ה את עומרי כהן משנה למנכ"ל אלעל את שלומי גרמון סוכן הנסיעות של עולם התורה ואיש יחסי הציבור קובי סלע מנחמים את הממשיך ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"צ אזרחי.

מי שהגיע השבוע לביקור בזק במונטריאול ההיה הרבי מסאטמר שהגיע היישר מהשדה לביקור אצל הנגיד הגדול ר' הערשי פרידמן שאירח את הרבי בהרחבה. 

את גדולי הקלידנים במגזר אבי דרור ומאיר אדלר ראה לייבל'ה ביציאה ממחלקת הביזנס כשהם מחכים לצאת לנמל התעופה נוארק בארצות הברית לסבב אירועים. 

בציון הקדוש של ר׳ ישעיה'לה מקרעסטיר זי"ע נצפה היום ראש העיר אלעד ישראל פרוש מעתיר בתפילה. לייבל'ה מסתפק האם זו נסיעה שתוכננה אחרי הבחירות שהיו אמורות להתקיים השבוע.

מי שיצא השבוע לדרום במסירות נפש היה איש התקשורת הבכיר ישראל כהן שביקר בחפ"ק של 'איחוד הצלה' ושידר משם לעם ישראל. בין הפגזה להפגזה חבש כהן קסדה בכדי להתמגן על פי ההנחיות.

מאוחר יותר הגיע למקום השר בני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי ששיבח את ישראל כהן על פעילותו הרבה למען תושבי הדרום והחיילים בימים אלו של אהבת חינם וערבות הדדית בין כל חלקי העם. 

את כתבנו אבי גדלוביץ' ראה לייבל'ה היום עם סא"ל אלעד זנדני בסיור בקיבוץ כפר עזה שם נחשף לזוועות הקשות וריח הטבח הנורא משמחת תורה. 

אבי הדוברים בישראל קצין במיל' קובי אלתר נצפה מניח תפילין תוך לחימה עזה לסמנכ"ל חברת חשמל לשעבר אורן הלמן. מה שקפץ ללייבל'ה זה כשליטאי עושה חב"ד זה ממש ימות המשיח בצל הלחימה.

במסגרת פגישה השבוע של שר האוצר סמוטריץ, יו"ר ועדת הכספים גפני, חברי הוועדה מהקואליציה והאופוזיציה, וארגוני המעסיקים והעצמאים בהסכמות על מתווה פיצויים ענק לטובת העסקים, העצמאים והמשק ראה לייבל'ה כי מי שנכנס לפריים היה גם הדובר של גפני יעקב מורגנבסר שמיהר לשלוח את התמונה בדוברות, העיקר שרואים אותו בתמונה כאילו מדובר בכינוס של גדולי ישראל. 

לייבל'ה שהגיע לכנסת אמנם לא צפה בסרטון של דובר צה"ל בכדי לא להתפרק יותר מידי, אך במזנון ראה את גדול הפרשנים בישראל עמית סגל ממתין לקפה הפוך על הבוקר. 

בכנסת קיבל לייבל'ה את רשימת התנאים לכניסה לסרט האכזרי שביצעו חמאס- דאעש הנאצים. לייבל'ה כמובן הסכים לכל התנאים אך כאמור לייבל'ה לא הסכים לשמוע אפילו מעד ראייה אחד. לייבל'ה יודע לספר כי אחד מחברי הכנסת החרדים הוביל לכך שחברי הכנסת החרדים לא ייכנסו עקב בעיות של צניעות. 

עוד בכנסת, יועץ התקשורת יצחק פלדמן נצפה בבית הכנסת לומד את הדפים האחרונים של מסכת קידושין לכבוד סיום סדר נשים ומסכת קידושין בסוף השבוע הזה יחד עם מאות אלפי לומדי הדף היומי. לייבל'ה יודע שפלדמן לא מפספס אף דף ואף יום גם אם מדובר בנסיעה לחו"ל. 

מנכ"ל מועצתי בתי העלמין ירושלים צוריאל קריספל נצפה מתאמן במטווח יחד עם כיתת הכוננות של שכונת רמת שלמה. בהזמנות זו, לייבל'ה מאחל מזל טוב גדול לרגל אירוסי הבן.

התרגשות גדולה השבוע: חמישה חודשים אחרי התאונה הקשה בהונגריה, חזר יו"ר מאקאווא העולמי ונאמן ביתם של גדולי ישראל להופיע עם מורו ורבו גאב"ד מאקאווא השבוע בחנוכת המקווה החדש של קהילת מאקאווא באלעד.

את הגאון הרב שלום ארוש ראה לייבל'ה השבוע ב'חינה' לנכדו, בשילוב אירוסין וסיום הש"ס שנערך עם מיטב הבגדים המסורתיים. 

לייבל'ה אשר מלכתחילה תיכנן להקדיש את המדור השבוע על הבחירות המקומיות שלא התקיימו לבסוף, פגש את הרב יוסף שמעון שכטר המיתולוגי בתפילת שחרית בשטיבל של חסידי ויז'ניץ בבורו פארק במסגרת מסע בזק לארה"ב.

כמו כן הבחין לייבל'ה בשכטר משתתף בשמחת בית סאטמאר בקרית יואל במונרו, שם זכה לברכת האדמו"רים המחותנים בשמחה.

בחתונה לנכד הרבי מויז'ניץ ירושלים שנערכה בבורו פארק ראה לייבל'ה את הח"כ לשעבר ר' מנחם אליעזר מוזס משוחח עם הרב וועלויל הגר הנכד החביב מויז'ניץ ממונסי ומעלה זיכרונות מהאמרי חיים מויז'ניץ זצ"ל שנכנס לעזה בימים ההם.

גם לאנטוורפן הגיע השבוע לייבל'ה שם ראה את הגראמן הנודע ר' מנדל יאקאב בביהכנ"ס סאטמר המקומי. 

גם הצלם אברומי ברגר מניו יורק הגיע השבוע לבלגיה, שם פגש באיש התמונות הנדיר ר' מרדכי זאב שוומנפלד שזוכר כל תמונה בארכיון. 

את מלך הדרייברים של אמריקה שמתחתן השבוע ראה לייבל'ה רוכש שלושה סוגי שטריימל'ך לכבוד שמחת חתונתו. 

ומארה"ב למונטריאול שבקנדה, שם התקיימה חתונה גדולה לבנו של איש העסקים אביגדור פריד בעל החנות המפורסמת 'מיני מקס' בכיכר בעלזא בירושלים, פריד הביא את כל השבט לבית פריד לקנדה לצד עוד חברים וידידים. 

בין מעשי החסד הגדולים המתרחשים מתחילת המלחמה, נצפה גם יו"ר ארגון 'לב מלכה' אהרן אברמן יחד עם הרב שלמה בויאר מחלקים מאות ציציות בבסיסי צה"ל בדרום הארץ.

איש הקשרים אליהו שכטר הגיע השבוע ליועץ הרפואי הבכיר בעולם, הרב אלימלך פירר, שבירך את איש הקשרים ליום הולדתו. איש הקשרים גם בירך את הרב פירר. והנה תיעוד שהגיע ללייבל'ה. 

איש הקשרים אצל הרב אלימלך פירר

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב למו"ל של עיתון 'בקהילה' הרב אריה לייבל פפר לרגל שמחת נישואי בתו הערב בבני ברק. החתונה הועתקה בעקבות המלחמה מאשדוד לבני ברק. 

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר בית שמש ממונה החברה הכלכלית אברהם נחמן פרנקל לרגל אירוסי בנו שיעל'ה עב"ג משפחת קלצקין (אחות של נער הפלא בנצי). הווארט נערך ביום הבחירות שנדחה. 

ברכת מזל טוב לעמנואל זלטס, מקורבו ואיש אמונו של מ"מ ראה"ע ירושלים ויו"ר דגל התורה בירושלים לייזר ראוכברגר. בשמחה שערכה בתחילת השבוע באולמי בית ישראל בירושלים השתתפו בכירי העירייה ומנהלי האגפים, רבני השכונות ונציגי דגל התורה בזירה הארצית והמוניציפאלית. בין הבאים: בכירי העירייה ומנהלי האגפים, רבני השכונות ונציגי דגל התורה בזירה הארצית והמוניציפאלית.

ברכת מזל טוב לגדול הצלמים שוקי לרר לרגל הולדת הנכד, בן לבנו הגדול הצלם נפתלי לרר. לייבל'ה יודע שמדובר בבן ראשון לנפתלי לרר אחרי הבת הגדולה, מה שאומר שיש 'ממשיך' לשושלת בית לרר המעטירה. 

ברכת מזל טוב ליוסי קלצקין מהמנהלים המסורים בישיבת סלבודקה ונהגם של ראשי הישיבה לרגל שמחת אירוסי בתו השבוע בשעטו"מ. 

ברכת מזל טוב לאברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. לייבל'ה התרגש מהאחדות כשראה את מנהל השיווק האגדי של לאומית, אפרים רוזנשטיין, מתכבד בלחיים ומאחל מזל טוב בלבביות מה שנקרא "יחד ננצח" גם בעולם הבריאות.

ברכת מזל טוב לארל'ה פיינר מבעלי מעצמת הדפוס 'גרפצ'יק' בירושלים ולמחותנו אהרן יוסף פריד בעל מעדניית היוקרה 'פורטו' בבני ברק לרגל שמחת הולדת הנכד המשותף במזל טוב.

ברכת מזל טוב לגבאי ציון רבי מאיר בעל הנס בטבריה הרב יקותיאל זלמנוביץ מטבריה, מי ששימש סנדק היה האדמו"ר מצאנז. 

בחתונת בנו של הרב ברוך אוברלנדר שליח חב"ד בבודפשט בהונגריה, חבשו לאבי החתן ובנו החתן שטריימל.

ברכת מזל טוב ליועץ הרפואי הבכיר יעקב שקול, יו"ר ארגון "אשכולות", הפועל במסירות כל השנה למען עם ישראל ובפרט בתקופה זו, לרגל השמחה הגדולה בהולדת בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לפרסומאי והאסטרטג נתן לבקוביץ, אשר ידיו רב לו בעשרות קמפיינים במגזר החרדי, לרגל שמחת הולדת בנו בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב לצלם יענקי פוקס, בן הבדחן הנודע ר' נפתלי פוקס משמח אלוקים ואנשים לרגל אירוסיו בשעטומ"צ עב"ג בת הרה"ח יעקב שלמה שיין מחשובי חסידי ויז'ניץ.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב יצחק בראונשטיין משמשו של הגרב"מ אזרחי זצ"ל לרגל אירוסיו בתוך השבעה עב"ג למשפ' שחורי מפתח תקווה. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל מדאסיס הטסות רפואיות וסיוע בין לאומי, מוישי גרוסברגר, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה.

השבוע לייבל'ה מוסיף גם תנחומים לגב' אסתי פלד עורכת האקטואליה ברדיו 'קול חי' בעקבות פטירת אחותה מרת רונית פריימן ע"ה, וכן לבתה אשת יחסי הציבור הגב' אסתר לדרמן.

לייבל'ה שולח תנחומים לגב' רחל עדס מנהלת לשכת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף תנחומים על פטירת אחותה.

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד