ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"קינאתי בה"

החכי"ת התרגשה: "איך את מסוגלת לאהוב את ה' כשהבת שלך בעזה"

במהלך נאומה של חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן במשכן הכנסת היא ביקשה לדבר על אלמנט רוחני אחד, שניכר באם החיילת אורי מגידיש שחולצה מעזה, כאשר קיימה בביתה הפרשת חלה ואמרה את המשפט שריגש אותה מאוד

החכי"ת התרגשה: "איך את מסוגלת לאהוב את ה' כשהבת שלך בעזה"
חיילי צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן נאמה אתמול (רביעי) במשכן הכנסת וביקשה להתייחס לאלמנט רוחני אחד אשר צד את אוזניה. היא אמרה: "אני מדברת על מרגלית מגידיש אמא של אורי מגידיש שחזרה ברוך ה' הביתה".

לדבריה: "מספר ימים לפני שובה של אורי, האמא קיימה הפרשת חלה בביתה, ובזמן שהיא עושה את הפרשת החלה, היא מתפללת להקב"ה ומבקשת ממנו להחזיר את הילדה הביתה שזה דבר שהאוזן שגורה עליו והעין שגורה עליו, זה נראה טבעי, זה נראה הגיוני, הרבה אנשים מתפללים בזמן הזה".

אבל, המשיכה אטבריאן בהתרגשות: "במהלך התפילה הזו שהייתה כ"כ ספונטנית היא פתאום אמרה בתוך הדמעות ובתוך הצער האמתני שאין לו סוף, בתוך המתח הנפשי, הילדה שלה בעזה, הילדה שלה בידיים של חמאס", ממשיכה אטבריאן: "פתאום כבדרך אגב יוצא לה מהפה 'הקדוש ברוך הוא אני אוהבת אותך'".

בהמשך דבריה סיפרה אטבריאן: "אני הסתכלתי על זה ואמרתי אלוקים ישמור "אוהבת", ברגע הזה. את אומרת שאת אוהבת את הקב"ה מתוך הנשמה, מהקישקע זה יצא לה, בדמעות, "אני אוהבת אותך"? הילדה שלך בעזה אצל החמאס.

אני לא הצלחתי לעכל את זה, מספרת אטבריאן ואומרת: מאז אני לא מפסיקה לחשוב על זה, אני יודעת שלהרבה אנשים, זה נראה כמו משהו פרימיטיבי, לא מורכב, פשוט, לא מתוחכם, של אישה שלא קולטת איפה היא נמצאת.

אני רוצה לומר שברגע שהיא אמרה את זה קינאתי בה, קינאתי בדרגת האמונה הבלתי נתפסת שלה, זו לא פשטות, זו לא פרימיטיביות, זו רוחניות בדרגתה העליונה ביותר, זאת רמה רוחנית כל כך גבוהה וחזקה ומתוחכמת".

אטבריאן ממשיכה ומסבירה: "היא הבינה לעומק שההשגחה האלוקית כולה מתחילה ונגמרת בטוב, וגם כשאתה נמצא בגיא צלמוות, אתה לא תירא רע, כי הוא איתך, ויש אמת ענקית שבה כל דבר שקורה גם אם אתה בתוך בור אפל.

אמא שדואגת לתינוקת שלה שנמצאת בידיים של הטורפים באדם, פראי האדם, גם אז היא מבינה עמוק בלב, שהקב"ה עושה משהו שהוא לטובת איזה עניין כללי, שכרגע בעיני הבשר שלה, היא לא מצליחה לראות".

אטבריאן הוסיפה: "אני אדם מאוד מאמין, אבל אני מאמינה "על יבש", מאמינה בהשגחה אלוקית ואני מאמינה שהכל לטובה, ואני מאמינה שיש מתמטיקה עליונה בעולמות עליונים, שאני לא מצליחה להבין בעיני הבשר שלי. אבל לא כשחס וחלילה, אחד הילדים שלי נמצא בסכנת אימים".

בסיום דבריה אמרה אטבריאן: "אני רוצה לומר למרגלית האמא הצדיקה הזאת, את גיבורה שלי, את אות ומופת עבורי, את המודל שלי, והלוואי שאני אצליח להגיע לדרגות הרוחניות ולקידוש ה' כמו שאת עשית, תמשיכי להתפלל מרגלית על כל שאר החטופים, יש לך קשר ישיר להקב"ה, תמשיכי את וכל חיילנו האמיצים, עם ישראל בסינגריה מדהימה, חיילים גיבורים בשטח ונשים שמתפללות, אין יותר טוב מזה".

מלחמת חרבות ברזל מלחמה חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד