כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
צריך לעשות כאן השתדלות

מכה גלים: השידוך שנסגר במשפחות פליטי המלחמה

סיפור השידוך שמכה גלים בציבור החרדי: המסורת מפי הבעל שם טוב, כי לפעמים פורצת מלחמה רק עבור שידוך. סיפור מפעים שהתרחש זה עתה לרגל המלחמה ואולי בעקבותיה

מכה גלים: השידוך שנסגר במשפחות פליטי המלחמה
הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר צילום: באדיבות המצלם

משפחת לוי (שם בדוי) מאשדוד שבביתם יש בחור מבוגר, עזבו את עיר מגורם יומיים אחר חג שמחת תורה כאשר העיר עברה למצב חירום בעקבות האזעקות החוזרות ונשנות.

אבי המשפחה הרב צ. לוי שכר דירה בירושלים למשך עשרה ימים, כשנכנס לגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר לבקשת ברכה, ביקש גם על זיווג הגון לבנו, אחר שבירכו אמר לו ללכת ליעוץ והכוונה אל הגאון רבי חיים שמרלר שידיו רב לו בכל נושא השידוכים. הנ"ל הגיע לבית המדרש בו יושב ומכהן הרב שמרלר כרב קהילת היכל צבי דחסידי צאנז.

כאשר סיפר לו הרב צ. לוי כי הוא הגיע מאשדוד ונמצא כעת ברחוב ים סוף, אומר לו הרב שמרלר, היה אצלי אתמול יהודי שהגיע מהעיר רחובות שלקח דירה בשכונת סנהדריה ברחוב הסמוך, ובביתו בת מבוגרת, אינני יודע חשבונות שמים אומר לו הרב שמרלר, אמנם אם הגרי"מ שכטר שלח אותך אלי, והגעת בדיוק יום למחרת, ואתם נמצאים ממש בסמיכות, ליבי אומר לי כי צריך לעשות כאן השתדלות וכי מותר על כל פנים לנסות.

תיכף במקום התקשר הרב שמרלר למשרדי 'הגפן' שבראשותו ובהכוונתו, ע"מ שיצמידו שדכן למשפחות אלו. ואכן כעבור שבועיים, נשברה הצלחת בשעה טובה ומבורכת.

לאחר שבירת הצלחת אמר הגרי"מ שכטר לאבי הבחור, הינך יכול כבר לחזור הביתה, ולא יאונה לך כל רע, הצטרכת להתגלגל לירושלים רק עבור השידוך.

 

מעוכבי שידוך הרב יעקב מאיר שכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד