ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"העוקץ הרוסי"

חברת הכנסת שיתפה: כך עקץ קצין משטרה מתחזה עשרות אלפי שקלים

רמאי שהתחזה לקצין משטרה הצליח לרוקן כמעט 100,000 ₪ מזוג קשישים עולים מבריה"מ שחסכו שקל לשקל כדי להזדקן בכבוד | מדובר בכמעט כל כספם של בני הזוג

חברת הכנסת שיתפה: כך עקץ קצין משטרה מתחזה עשרות אלפי שקלים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

‏הגנבים לא עוצרים גם בזמן המלחמה - ועוקץ הקשישים נמשך: נלי (שם בדוי), תושבת ירושלים בת כ-80, קיבלה אתמול (רביעי) מספר שיחות ממספר לא-מוכר. לבסוף היא ענתה, והאדם בצד השני של הקו הזדהה בשמו והציג את עצמו כקצין במשטרת ישראל. הוא אמר לה שהוא מתקשר לעדכן אותה שבמסגרת המלחמה יש השתלטות חבלנית על חשבונות בנקים במטרה להעביר כספים לפלסטינים, ושכדי להגן על החשבון שלה – היא חייבת לתת לו פרטים אישיים. 

נלי, כמו כולנו, נתונה בימים האלה תחת לחץ נפשי גדול, ובנוסף – בעלה אמור לעבור היום ניתוח רפואי. אחרי לחץ אינטנסיבי מצד "קצין המשטרה" – היא נתנה לו את הסיסמא לאפליקציה של בנק הפועלים, וקוד שנשלח אליה בסמס. תוך זמן קצר ביותר – חשבון הבנק שלה רוקן. נגנבו ממנה כמעט 100,000 ₪ - שמהווים כמעט את כל כספם של זוג קשישים, עולים מבריה"מ שחסכו שקל לשקל כדי להזדקן בכבוד. נלי נכנסה לסחרור מוחלט, ומאתמול היא נאלצת ליטול תרופות הרגעה. זוועה.

חברת הכנסת מירב כהן ששיתפה את הסיפור המזעזע ברשת x, כתבה: "הסיפור הספציפי הזה הוא מקרה נוסף של מה שמכונה "העוקץ הרוסי". חלאות אדם שמתמקדים בקורבנות "קלים" – קשישים, עולים חדשים, וקשישים שהם עולים חדשים. לנבלות האלה אין שום גבול מוסרי, והם לא מתביישים להשתמש אפילו במצב המלחמה בישראל כדי לרמות ולגנוב כספים. אני מלווה את נלי מול המשטרה, מול בנק הפועלים, ומול הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל. אני בטוחה שלאור נסיבות המקרה המיוחדות משטרת ישראל תמצא את הדרך להתחשב בה ולאפשר לה ולבעלה להמשיך לחיות ביציבות כלכלית ובכבוד. מה שנחשב כסף קטן בשביל הבנק – הוא כל עולמם של הקורבנות".  

 

 

עוקץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד