ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בדרך חזור מהמילואים

הנרצח בפיגוע בשומרון: אלחנן קליין הי"ד

הנרצח בפיגוע הירי הבוקר בין שבי שומרון לעינב הוא אלחנן קליין הי"ד בן 29 אב ל-3 ילדים שהיה בדרכו חזרה מהמילואים. זכה רק לפני שנה בתעודת הצטיינות ממפקד אוגדת איו"ש על חיסול מחבל

הנרצח בפיגוע בשומרון: אלחנן קליין הי"ד
הקדוש אלחנן קליין הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

הותר לפרסום שמו של הנרצח היום בפיגוע בשומרון: אלחנן קליין הי"ד בן ה-29, אבל לשלושה, הוא הנרצח בפיגוע הירי בין שבי שומרון לעינב.

אלחנן (29) מהישוב עינב שבשומרון, הותיר אחריו אשה ו 3 ילדים בגילאים שנה עד חמש. זכה רק לפני שנה בתעודת הצטיינות ממפקד אוגדת איו"ש על חיסול מחבל.

אלחנן - גדל בישוב שדמות מחולה להוריו הרב יהודה ולאמו מרת יעל, רעייתו מרת הילה שתחי' מורה לספורט בבית ספר ישוב הר ברכה. היה לוחם בדרכו לישוב בחזרה ממילואים.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בישר לאלמנה יחד עם רב הישוב, רכזת הקהילה של הישוב עינב וקצין מילואים שמשרת בישוב את הבשורה המרה. ראש המועצה אף ספד לו:  "אלחנן היה גיבור אמיתי, אב ל 3 ילדים קטנים ועוד תינוק שבדרך שלא יזכו יותר לחבק את אביהם. הלב נשבר. ההתיישבות בשומרון כולה מחבקת את חיילי צה"ל ומערכת הבטחון יחד עם כל עם ישראל. צה"ל וההתיישבות בשומרון הם חגורת המגן של מדינת ישראל, אנחנו כואבים, אנחנו בוכים, ואנחנו נרים את הראש עם כל עם ישראל וניתן מכה אחת אפיים לאויבינו הרצחניים הברברים. כולנו עם אחד ויחד ננצח".

אחיו הוא תלמיד ישיבת 'רועה ישראל' ביצהר עוז קליין יבלחט"א. בישיבה כתבו: ‏"ולארץ לא יכופר לדם אשר שופך בה כי אם בדם שופכו". 

מהישוב עינב נמסר: "בצער רב ובלב דואב התבשרנו הבוקר על הירצחו של חברינו היקר והאהוב אלחנן קליין הי"ד. במלחמה הקשה שעם ישראל מתמודד איתה, ענב איבדה אדם ענו, מאיר פנים, שמח, גיבור ומלא בנתינה שהשפיע בענב רבות על כל מי שהיה סביבו. הישוב ענב כולו אבל עם המשפחה על האובדן הנורא".

אלחנן הלוחם הוא זה שביום השישי ה13 במאי בעת נסיעה שגרתית במרחב, זיהה מחבל אשר השליך בלוק לעבר רכב ישראלי וניסה לפתוח את דלתות הרכב במטרה לפגוע ביושביו, סמוך ליישוב בית אל. אלחנן, בפעילות מבצעית מוצלחת פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי שהביא לנטרול המחבל ולהסרת האיום ובכך מנע פיגוע חמור יותר אשר יכל להתרחש.

לאחר נטרול הפיגוע היום גם קיבל תעודת הצטיינות ממפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט על פעילותו המדויקת ועל החתירה למגע אשר הפגין. מדברים שאמר אחרי קבלת התעודה:
"באירוע ביום שישי בבוקר הרגשתי שפעלתי נכון ומתוך שליחות להגן על עם ישראל ואני שמח שבסיעתא דישמיא מנעתי אירוע שיכל להתגלגל אחרת ולהגיע חלילה לפגיעה פיזית באזרחים.
שמחתי לקבל את תעודת ההערכה ממפקד האוגדה ולראות את הפרגון והתמיכה מהסובבים ומתושבי הישוב בית אל, ואני מחכה יחד עם הגדוד לתעסוקה המבצעית הבאה ולהגן על איזו גזרה שתדרש".

כזכור, הבוקר בשעה 10:06 התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב ירקון על ירי לעבר רכב שכתוצאה מכך התהפך בכביש 557 בשומרון.  חובש בכיר במד"א בנצי לנדסברג סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בשיחים, בצד הכביש רכב הפוך על הגג. נהג הרכב, גבר בשנות ה-30 היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ועם פציעות חודרות. ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

מדובר צה"ל נמסר: "פיגוע ירי אירע לפני זמן קצר סמוך ליישוב עינב שבחטיבת מנשה, במהלכו מחבלים ירו לעבר רכב שהתהפך כתוצאה מהירי. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים וחוסמים צירים במרחב".

‏פרטים על מסע הלוויה בהמשך

השם יקום דמו. 

פיגועי ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד