ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
צפוי לעונש מאסר של חמש שנים

לאחר איומים אנטישמיים, האוניברסיטה ביטלה את הלימודים היום

סטודנט למדעי המחשב בניו יורק שהואשם באיומים אנטישמיים, עומד לדין וצפוי לקבל עונש מאסר. האיומים הגיעו בתגובה לתקיפות ישראל נגד חמאס. כדי להרגיע את המתיחות באוניברסיטה, ההנהלה הכריזה על יום חופשי היום

לאחר איומים אנטישמיים, האוניברסיטה ביטלה את הלימודים היום
כיתת אוניברסיטה, אילוסטרציה צילום: pixsby

אוניברסיטת קורנל בניו יורק ביטלה את הלימודים להיום (שישי) לאחר מעצרו של סטודנט שהואשם באיומים אנטישמיים אלימים, במטרה "לתת לסטודנטים ולסגל זמן לנוח ולהרגיע את המתיחות בקמפוס" סביב מלחמת ישראל-חמאס.

"התקווה היא שכולם ישתמשו בחופש כזמן שיקום כדי לדאוג לעצמם", אמרה לינדזי קנוסטוב, דוברת האוניברסיטה.

פטריק דאי בן 21 סטודנט למדעי המחשב שהואשם באיומים אנטישמיים, הופיע ביום רביעי האחרון בבית המשפט הפדרלי באשמת פרסום איומים באינטרנט להרוג או לפצוע אחרים. אם יורשע, הוא צפוי לעונש מאסר מקסימלי של חמש שנים וקנס של עד 250,000 דולר. 

בסדרת פוסטים בפורום לדיונים, דאי איים לשסף את גרונותיהם של יהודים והתייחס אליהם כאל חולדות וחזירים, לדף שלו הוא קרא "חמאס" הוא הואשם באיומים להביא רובה ולירות ביהודים.

בפוסט אחד הוא איים במיוחד על חדר האוכל הכשר בקמפוס, שנמצא ליד מרכז לחיים יהודיים.

"אנחנו שומעים את זה כקריאה לרצח העם שלנו", אמר הרב ארי וייס, מנכ"ל סניף ארגון הסטודנטים הלל בקורנל, ל'ניו יורק טיימס', "התלמידים מפחדים ודואגים לביטחונם".

לפי התלונה הפדרלית, דאי, הודה שפרסם את ההודעות המאיימות בחקירה אצל ה-FBI לאחר מעצרו. הוא עצור בכלא במחוז ברום ומיוצג על ידי הסנגוריה הציבורית.

האווירה בקורנל קשה, ראסל ריקפורד, פרופסור להיסטוריה של האוניברסיטה המתמחה בתרבות פוליטית אפרו-אמריקאית, נשא נאום ב-15 באוקטובר, ואמר כי ההתקפה של חמאס על ישראל היתה "מרגשת". מאוחר יותר הוא התנצל וביקש לקחת חופשה מהאוניברסיטה.

לאחר שהפוסטים המאיימים הופיעו באינטרנט ביום ראשון האחרון, פקידי האוניברסיטה והמושלת קתי הוצ'ול גינו אותם. האוניברסיטה והמושל ניסו להרגיע את התלמידים שהם נוקטים בצעדים כדי לשמור על בטיחות התלמידים. "לא נסבול איומים או שנאה או אנטישמיות", אמרה גברת הוצ'ול בביקור בקמפוס ביום שני.

אנטישמיות ארצות הברית אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד