ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ניצלו בנס

מל"ט ממולכד פגע במבנה מלא בחיילים אמריקאים אך לא הצליח להתפוצץ

מל"ט שנפל על בסיס צבאי אמריקאי בעיראק לא התפוצץ, בכך נמנעו פציעות או הרג של חיילים אמריקאים. הפנטגון שלח בשבוע שעבר מספר מערכות הגנה אווירית לאזור כדי להגן על כ-2,500 חיילי ארה"ב בעיראק ו-900 בסוריה

מל"ט ממולכד פגע במבנה מלא בחיילים אמריקאים אך לא הצליח להתפוצץ
מל"טים איראניים צילום: Iran international

מל"ט עמוס בחומרי נפץ, שכנראה שוגר על ידי מיליציה הנתמכת על ידי איראן, התרסק לתוך הקומה העליונה של מבנה אמריקאי בבסיס בעיראק אך לא הצליח להתפוצץ, כך אמרו גורמים אמריקאים, והדגישו את הסיכונים שיש לכוחות ארה"ב במזרח התיכון במהלך מלחמתה של ישראל בחמאס. אם המל"ט היה מתפוצץ בבסיס אווירי בארביל ב-25 באוקטובר, סביר להניח שהוא היה פוצע או הורג חיילים אמריקאים, כך אמרו גורמי הגנה ל'וול סטריט ג'ורנל'. לא היו דיווחים על נפגעים.

התקיפה העלתה חשש למתקפה קטלנית אפשרית בקרב כוחות אמריקאים על הקרקע גם לאחר שהפנטגון שלח בשבוע שעבר מספר מערכות הגנה אווירית לאזור כדי להגן על כ-2,500 חיילי ארה"ב בעיראק ו-900 בסוריה. "הם כוונו להרוג", אמר פקיד הגנה אמריקאי. "פשוט היה לנו מזל".

שעות לאחר נחיתת המל"ט על המבנה, הודיעה ארה"ב שהיא תקפה שני בסיסים במזרח סוריה שלדעתה שימשו קבוצות איראניות. בסך הכל, היו לפחות 28 התקפות על מתקנים אמריקאים בעיראק ובסוריה במהלך השבועיים האחרונים, מסר הפנטגון. גורמים רשמיים תיארו את התקיפה מצד המיליציות הנתמכות על ידי איראן, כתגובה על תמיכת ארה"ב בישראל. בנוסף, בסיס האווירי בארביל הותקף יום לפני התרסקות המל"ט.

חמאס איראן ארצות הברית עיראק מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד