כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הגר"ש כהן: "בעוז והדר חשים את אור התורה"

נשיא מועצת החכמים: "'עוז והדר' – מזכה את כל חלקי עם ישראל לחוש את אור התורה ואת הטוב הצפון בה"

צלם:שלומי כהן
צלם:שלומי כהן

משלחת רבני ממלכת התורה "עוז והדר", יחד עם ראשי מכון "קדם" להוצאת גנזי חכמי ספרד, בראשות הגאון רבי דוד אברהם, ראש ישיבת בנין אב, והגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ, ראש מתיבתא "עוז והדר", נועדה לשעה ארוכה של שיחה והדרכה במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן.

במהלך השיחה, הציגו הרבנים את הספרים החדשים של אוצר גאוני ספרד, וכן את ספרי חכמי מרוקו שיצאו לאור על ידי המכונים ונועצו בדעתו על המשך העשיה הברוכה. הגר"ש האריך בשיחה עם הרבנים במשך זמן ממושך.

הגר"ש שוחח ארוכות עם הגרמ"מ פומרנץ על ספר האור החיים המבואר, והתעניין בביאורי המפרשים השונים לתורה, תוך כדי שהוא מרבה לחדש חידושים בדברי המפרשים. ומרעיף שבחים על המפעל הגדול של אור החיים המבואר: "תחזקנה ידיכם במפעל הכביר שאתם מזכים את ישראל בכל רחבי העולם. זכיתם להאיר את תורת רבינו ולקרבה לכל כלל ישראל".

הגאון רבי דוד אברהם, העומד בראש מפעל עריכת הסדרה המקיפה 'אוצר גאוני ספרד', הציג בפני הגר"ש את הספרים החדשים בהם מלוקטים חידושי תורה של מאות מחכמי ספרד לאורך השנים. הגר"ש בירך נרגשות את כל העוסקים במלאכה, והביע את משאלתו כי הוא מקווה שבני התורה ישכילו להבין איזה אוצרות של פנינים מונחים בספרים הללו לדובב שפתי ישנים.

"זהו מיזם שיחזק את דרך הלימוד בישיבות. לא יאומן כי יסופר. בדרך צחות ניתן לדרוש עליכם את המקרא שאמר שלמה 'עשות ספרים הרבה אין קץ'. זו יצירה חשובה שמאירה באור חדש את התורה כולה".
בשיחה, בה נכח גם מנכ"ל 'היכלי תורה - עוז והדר' הרב חנוך דרנגר ועוד עורכים מהמכון, הרחיב הגר"ש בדברים על דרך הלימוד העצמאית שלו. והעלה זכרונות קודש משנות עברו מאשר ראה אצל גדולי הדורות הקודמים. (הדברים במלואם, עתידים לראות אור בפרסומי המכון). בסיומה של הפגישה אמר: "אשריכם ואשרי חלקכם, שאתם מזכים את כל חלקי עם ישראל – יחד שבטי ישראל – בספרים וחיבורים קדושים. ויהא רעווא שחפץ ה' בידכם יצליח".
עוז והדר שלם כהן תורה דרנגר ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד