כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ח"כים נגד ישי: "מוסיף חטא ובודה סיפורים"

ח"כי ש"ס במכתב חריף: "לא די במעשה החמור שעשית בכך שעזבת את התנועה תוך שימוש בשמו של מרן זיע"א וחילול ה', הנך מוסיף חטא בכך שהנך בודה סיפורים מליבך" • "בזמן כהונתך כיו"ר חל עלינו איסור מוחלט להתראיין גם בנושאים חשובים פחות. די להזכיר שזו הסיבה שבגינה סילקת את חיים אמסלם" • ישי: "מאחל חג שמח באהבה"

ח"כים נגד ישי: "מוסיף חטא ובודה סיפורים"

יומיים לאחר הכרזתו של ח"כ אלי ישי על הקמת מפלגה חדשה, משגרים הערב (ד) כל חברי הכנסת של תנועת ש"ס מכתב חריף לישי.

"בימים האחרונים הנך מפיץ כי נעשה בשנה האחרונה ניסיון לפילוג בסיעה של כמה חברי כנסת ואתה מנעת את זה, וכן כאילו חל איסור להתראיין שלא באישור יו"ר התנועה הרב אריה דרעי.

"הרינו להבהיר, לא די במעשה החמור שעשית בכך שעזבת את התנועה תוך שימוש בשמו של מרן זיע"א וחילול ה', הנך מוסיף חטא בכך שהנך בודה סיפורים מליבך. לבל ישתרש שקר זה נעמיד דברים על דיוקם.

"אנחנו בניגוד אליך, לא היינו שותפים מעולם לא במעשה ולא במחדל לניסיון פילוג בתנועה, משלא עלתה בידך בחרת לממש את משאלת הלב שלך ולפרוש לבד כנגד רבותינו חברי מועצת חכמי התורה.

"למען הסר ספק, יו"ר התנועה הרב אריה דרעי מעולם לא אסר עלינו להתראיין ולהביע את דעתינו, להפך הוא עודד אותנו להתראיין ולהביא את דבר התנועה לציבור, אך ביקש שבנושאים חשובים המייצגים את עמדת התנועה ולא את פעילותנו האישית כגון כניסה לממשלה וכו' נקיים את דבריו של מרן זיעא "דבר אחד לדור וגו' ומפני רגישותם של הדברים נעשה זאת בתיאום.

"לעומת זאת, בזמן כהונתך כיו"ר התנועה חל עלינו איסור מוחלט להתראיין גם בנושאים חשובים פחות. די להזכיר שזו הסיבה שבגינה סילקת את חיים אמסלם, על אף שהיתה לו הסכמה מראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז להביע דעתו בנושא הגיורים.

"אלי, תנועת שס וכבודו של מרן חשובים לנו יותר מכל חברות כזו אחרת, לא נשתוק ולא ניתן לך ולאף אחד מטעמך לנסות לפגוע בתנועה ע"י הפצת עובדות שאינן נכונות".

יצויין שמכתב חברי הכנסת בא לאחר הראיון שהעניק ישי לכתב לענייני חרדים של ישראל היום יהודה שלזינגר, ובו התייחס ישי לדרישתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי מחברי הכנסת שלא להתראיין בכלי התקשורת בנושא הפילוג. ואמר "לא יכולתי להיות במקום שבו אני כבול. הרשיתי לחברי התנועה לומר מה שהם רוצים, אולי הייתי מתדרך אותם, אבל לא אמרתי לאף אחד לא לדבר‭,"‬ ישי הוסיף, "הוא אמר כל הזמן שאני לא כמו כל ח"כ, שיש לי מעמד מיוחד כמי שניהל את התנועה 14 שנה, אז עכשיו לבקש אישור לדבר על כל דבר?" ‬

המכתב גם מתייחס לדברי ישי כי בחודשים האחרונים עלתה האפשרות לעשות "פוטש" לדרעי במפלגה. "היו רגעים שחשבו שהולכים לצעד כזה. חלק מהם חשבו לעשות את זה, אבל לבוא ולקחת את המותג ש"ס ולעשות דבר כזה? אלו לא תרגילים שאני אוהב לעשות, אבל זה היה אפשרי. היו מספיק חברים בשביל לעשות את המהלך הזה, אבל לא חשבתי שזה נכון‭."‬

בתגובה למכתב, מסר ח"כ אלי ישי: "חג אורים שמח באהבה רבה לכל חברי הכנסת של תנועת ש"ס".


מכתב חכים ישי דרעי פילוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 72 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד