י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רדיפה פוליטית? פשיטה במשרדי עוצמה יהודית

המשטרה פשטה על משרדי מפלגת 'עוצמה יהודית' וערכה במקום חיפוש בן ארי: "אובדן עשתונות של משטרה פוליטית"

צילום: אלי גרינוולד
צילום: אלי גרינוולד

כוחות משטרה של ימ"ר ש"י הגיעו הערב (ד, ליל שני של חנוכה) למשרדי מפלגת עוצמה יהודית, - וערכו במקום חיפוש.

במשטרה אומרים, כי במהלך היומיים האחרונים בלשי היחידה המרכזית ופשיעה לאומנית מבצעים פעילות חקירה גלוייה כולל חיפושים נרחבים בבתי פעילים ומשרדי ארגון להב"ה. "גם הערב יש חיפוש במשרד הארגון ובמקומות בהם הארגון פועל".

ד"ר מיכאל בן ארי, יו"ר עוצמה יהודית, הגיב: "הפשיטה של המשטרה על משרדי עוצמה יהודית היא עוד מהלך של אובדן עשתונות של משטרה פוליטית. לאחר שהמשטרה חטפה היום מכה בבית המשפט כמי שלא מפנימה שמדובר במדינה דמוקרטית, היא מבקשת עתה להתערב בבחירות. זו שערורייה שמאפיינת משטרים אפלים. לא ישברו אותנו אנחנו ממשיכים!"

במשטרת ש"י טוענים כי אין להם כל עניין בחקירת מפלגה כזו או אחרת. הימ"ר פועל בכל מקום בו ארגון להב"ה פעל ופועל בו. "כל נסיון לקשור בין תקופת הבחירות לפעילות הנוכחית בגדר פרובוקציה".

בהמשך הגיב בן ארי: "משטרה מטומטמת: פשיטה של הימ״ר על משרדי עוצמה יהודית - בדקות אלו: התנהלות של משטרים אפלים. לאחר המעצר השערורייתי של בנצי וכשרה פעילי להבה, כחלק ממהלך של סתימת פיות בשרות זהבה כיבוש. בית המשפט המחוזי החטיף היום סטירת לחי למשטרה. עכשיו הם מחפשים ׳ראיות חדשות׳ במשרדים שלי בירושלים.

אני לא מופתע, מי שלא נוגע בזועבי, רודף את מי שיעשה סוף לתופעת הזועבי. עכשיו הם עושים לי חשק, להיות השר לבטחון פנים. לנקות את אורוות המשטרה מהדוגמנים נוסח דנינו. להתחיל לטפל באויבים האמיתיים. ולא בבטונדות! אני בז למי שנתן את ההוראה, להתערב באופן בוטה במערכת הבחירות.

"ממשיכים במלוא הכח. מכניסים עוצמה יהודית לכנסת עד השלטון! (סיכוי סביר שתביעת הפיצויים שלנו, תסייע לנו לקמפיין הבחירות)".

בן גביר: "תמרור עצור למשטרת ישראל"
במקביל, ביקורת קשה של בית המשפט המחוזי על מעצרם של חברי להב"ה. השופט רם וינוגרד קבע כי "ככלל ניתן לומר שהחלק הארי של החומר מתבסס על הנחת מוצא שספק רב אם ניתן להניח שהיא אכן מקימה עבירה". ...וכן "עצם הקביעה נגד התבוללות בודאי שאינה מקימה עבירה אלא אם כן מתקיימת גם האפשרות הממשית שהיא תביא לעשיית מעשי אלימות".

לגבי שישה מהעוררים קבע השופט שמדובר בראיות גבוליות. לאור זאת קבע שאין מקום להורות על הארכת מעצר נוספת שמסתיימת מחר. לגבי העצורה השופט הורה לשחררה היום.

עורכי הדין בן גביר אביחי חגבי וחור אוריאל ניזרי אומרים בתגובה: "בית המשפט הציב באופן חד משמעי תמרור עצור למשטרת ישראל. מקווים שהמשטרה תפנים המסר, ותשחרר עוד הערב את כל עצורי הפרשה: חופש הביטוי חל על כולם".

היום (רביעי) הוגש ערר בבימ"ש המחוזי בירושלים בעניין הארכת המעצר של עשרה פעילי להב"ה שנעצרו בגין הסתה וקריאות לביצוע פעילות אלימות וטרור על רקע גזעני. החלטת בימ"ש המחוזי כי אחת הפעילות תשוחרר בתנאים וכי כל תשעת החשודים נשארים במעצר.

מחר בבוקר (חמישי) בשעה 10:00 לערך יתקיים דיון בבימ"ש שלום ירושלים הארכת מעצר לפעילי ארגון להב"ה העצורים.
משטרה חיפוש מפלגה עוצמה יהודית חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד