י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שביתת 'קווים': ביתר ומודיעין-עילית במצור

הבוקר התעוררו תושבי ביתר-עילית ומודיעין עילית לשביתה פתאומית בחברת 'קווים' • התושבים: "משרד התחבורה חייב להתערב"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שוב שביתה במודיעין עילית ובביתר עילית, ובערים נוספות בהן מפעילת התחבורה הציבורית הינה חברת "קווים".

הבוקר (ה') התעוררו תושבי הערים הללו, ללא שום הודעה מראש, לשביתה נוספת בתחבורה הציבורית, וזאת בעקבות טענות הנהגים לכוונה לפטר כמה מחברי הוועד.

מאות נהגים בכל סניפי החברה, לא התייצבו לעבודה, וגם הנהגים שהופיעו לעבודה התקשו להסיע את האוטובוסים, כי נהגי "כח לעובדים" חסמו אותם בגופם, ורק לאחר התערבות המשטרה הצליחו הנהגים לצאת למסלוליהם.

החברה, מצידה, מנסה להתמודד עם השביתה הפתאומית ולהפעיל למרות הכל תחבורה מינימלית. כן הוציאה החברה מסרונים טלפוניים לתושבים, לעדכן אותם על השביתה הבלתי צפויה.

יוסף, נהג בסניף מודיעין עילית, טוען, כי "כל הנהגים היהודים עובדים. זה לא סכסוך עבודה. זה המשך של האינתיפאדה שהיתה כאן לפני כמה שבועות; ולכן הם לא מודיעים מראש בכדי לאפשר לחברה ולתושבים להתארגן, וגם מפריעים ליהודים שכן רוצים לעבוד". מנגד טוענים העובים שרוב השובתים יהודים.

חיים, תושב 'ביתר עילית' התלונן גם הוא: "עושים לנו כאן אינתיפאדה דרך ההשבתות האלו המקשה עלינו את התפקוד היומיומי".

ארגון כוח לעובדים, שבו מאוגדים 1,800 עובדי החברה, דחה את הטענות ואומר כי הם מוחים על התנכלויות לראשי הוועד ולהתאגדות ועל אי-התקדמות במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי שהחל במרס השנה. ניסן נימני מראשי הוועד, מסר כי העובדים "מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות הזמנית".

ועד תושבי מודיעין עילית מחה נגד ארגון כוח לעובדים בשל הפגיעה בתושבי העיר, וקורא לשובתים לחזור לעבודה או להודיע על התפטרותם. "לא יעלה על הדעת כי בגלל דרישות כספיות, הם ינצלו את עבודתם כדי לפגוע בעשרות אלפי אנשים. אנו קוראים למשרד התחבורה להפעיל את סמכותו ולהרחיק את השובתים מעבודה קבועה בעיר", אמרו בוועד.
שביתה חברה קווים אוטובוסים ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד