ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
יותר מ-400 אחוז

מכירות של מגני דוד נוסקות ברחבי בריטניה ובארה"ב

מכירות של סמלי מגני דוד נוסקות בבריטניה. מאות נוהרים לקנות את הסמל יהודי כדי להראות את הגאווה והאחדות שלהם. ניו יורקית שבבעלותה חנות תכשיטים מפורסמת בניו יורק אומרת שהביקוש לקולקציית מגן דוד ושרשראות היודאיקה שלה זינק פי שישה

מכירות של מגני דוד נוסקות ברחבי בריטניה ובארה"ב
מגן דוד צילום: Pixabay

המכירות של שרשראות מגן דוד זינקו בבריטניה ובארה"ב מאז פיגועי הטרור ב-7 באוקטובר בהבעת גאווה יהודית, כך מדווח העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש ניוז'.

מספר חנויות בלונדון ויצרניות תכשיטים באמריקה אמרו לעיתון כי הביקוש בחלק מהמקרים גדל ביותר מ-400 אחוז. הדיווח מגיע כאשר קהילות יהודיות ברחבי העולם מדווחות על רמות שיא של תקריות אנטישמיות נגד ליהודים בתחבורה ציבורית, בבתיהם, בעבודה ובקמפוסים.

רוחי שני הניו יורקית שבבעלותה חנות תכשיטים מפורסמת בניו יורק אומרת שהביקוש לקולקציית מגן דוד ושרשראות היודאיקה שלה זינק פי שישה.

"אנחנו נותנים למעלה מ-40 אחוז מההכנסות לישראל", אמרה. "מאז ה-7 באוקטובר תרמנו למעלה מ-45.000 דולר לארגונים כמו איחוד הצלה, בית חב"ד בשדרות ומשפחות הקורבנות".

רוחי היא נכדתם של ארבעה ניצולי שואה ואומרת שבטבעת היהלומים שלה מופיעות המילים "עם ישראל חי". "זה נובע מהעובדה שסבא וסבתא שלי הם ניצולי שואה. הנאצים לקחו מאיתנו את המגן דוד והפכו אותו למשהו שצריך לפחד ממנו. רציתי לקחת את זה מאפר השואה ולעשות את זה יפה".

בבריטניה מכירות של מגן דוד זינקו מאז הפיגועים בישראל. בעל עסק לתכשיטים רוברט כהן אמר לעיתון: "ראינו עלייה בביקוש מכל הגילאים. חלקם קונים לתינוקות שזה עתה נולדו, ואנחנו רואים אנשים שאינם דתיים במיוחד אבל גאים להראות שהם יהודים, אנשים מרגישים תשוקה עכשיו לענוד מגן דוד".

"חלקם בוחרים ללבוש אחד גדול כדי שניתן יהיה לראות אותו בבירור ואחרים בוחרים בסגנונות דיסקרטיים יותר הנלבשים קרוב לליבם, כך או כך, זה מעודד לראות".

חנות תכשיטנים בבורהאמווד בבריטניה ראו עלייה של 300 אחוז בביקוש למגן דוד מאז 7 באוקטובר ונאלצו להזמין מלאי נוסף. המנכ"ל אדווין נלקן אמר: "אנשים רוצים להפגין סולידריות עם הקהילה היהודית כרגע".

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס בריטניה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד