כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החרפה ביחסים

טורקיה והונדורס החזירו את השגרירים | ארדואן: "ניתקתי קשר עם נתניהו"

טורקיה הודיעה כי החזירה את השגריר בישראל להתייעצויות בגלל המלחמה ברצועת עזה. ארדואן הצהיר שניתק את קשריו עם נתניהו. "הוא מחוק אצלנו" | גם הונדורס החזירה את השגריר להתייעצות

טורקיה והונדורס החזירו את השגרירים | ארדואן: "ניתקתי קשר עם נתניהו"
הנייה ארדואן ואבו מאזן צילום: משרד הנשיאות הטורקי

טורקיה החזירה את השגריר שלה בישראל, לאור המלחמה נגד חמאס ברצועת עזה. נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן אמר בצל ההחלטה כי "נתניהו הוא כבר לא מישהו שאנחנו יכולים לדבר איתו". הנשיא ארדואן הצהיר עוד כי נתניהו "הוא איננו עוד בן שיח מבחינתו. הוא מחוק אצלנו".

ההחלטה לא מפתיעה לאחר שארדואן אמר במהלך עצרת תמיכה בעזה כי חמאס אינו ארגון טרור ואף כינה את הטרוריסטים שלו כ"לוחמי חופש".

כזכור בשבוע שעבר הודיעו ירדן, בוליביה, קולומביה וצ'ילה כי הן מחזירות את השגרירים שלהן בישראל לצורך התייעצויות. שגריר ישראל בירדן וצוות השגרירות הועברו לארץ מייד עם פרוץ המלחמה, לאחר שפרצו הפגנות קשות ליד בניין השגרירות, והמון זועם קרא לפגוע בצוות השגרירות.

ממשרד החוץ נמסר: "החלטת ממשלת טורקיה להחזיר את השגריר להתייעצויות בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמת הגנה עצמית שנכפתה עליה על ידי ארגון טרור הגרוע מדעאש, היא צעד נוסף של נשיא טורקיה המתייצב לצד ארגון הטרור חמאס. מחבלי החמאס רצחו, טבחו והוציאו להורג מעל 1400 איש וחטפו לעזה 240 בהם תינוקות, ילדים נשים וזקנים. מעבר לכך מחבלי החמאס משתמשים באוכלוסיית עזה כמגינים אנושיים, מונעים מהם מעבר לאזורים בטוחים וגונבים מהם דלק, מזון ומי שתיה. החמאס הוא האוייב האמיתי של העם הפלסטיני ומבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

היום גם הודיעה גם הונדורס כי היא מחזירה את השגריר מישראל. ממשרד החוץ נמסר: "החלטת ממשלת הונדורס לקרוא לשגרירם להתייעצות מתעלמת מזכותה של ישראל להגן על עצמה מול ארגון הטרור חמאס שהוא גרוע מדעאש. מחבלי החמאס רצחו למעלה מ-1400 איש וחטפו 240 בהם ילדים, תינוקות, נשים וזקנים ומחזיקים בהם כבני ערובה. ‏ישראל נלחמת במחבלי החמאס עד לחיסול החמאס ברצועת עזה. ‏אנו מצפים ממשלת הונדורס לגנות את החמאס, לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה ולא לקבל החלטות שנותנות רוח גבית לטרור של החמאס".

חמאס עזה רג'יפ טאיפ ארדואן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד