ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חשיפת לייבל'ה: מלחמת הפוטושופ בסאטמר

וגם: מעקב צמוד אחרי הפילוג הספרדי, סיורי הפוליטיקאים בחנוכה, וטקס 'הוצאת עין הרע' אצל יואליש קרויס

חשיפת לייבל'ה: מלחמת הפוטושופ בסאטמר

כל העולם כולו זצ"ל
בין מנה עסיסית של סושי בהשקת תפריט 'אושי אושי' ובין הצ'ולנט המהביל של אולמי קונקורד שהפך למסורת קדושה בצהרי חמישי, מצא לייבל'ה זמן לקפוץ לביקור במלון 'רמדה', ולצפות בש"סניקים בהווה ולשעבר מתקוטטים כהוגן. כמעט כמו אחיהם האשכנזים. לייבל'ה מצרף בזאת כטיפ חינמי המלצה להשתמש גם בביטוי 'רבם דקרו', בגביעי לבן וביומונים מפלגתיים. בעצם, מי צריך 2 יומונים כשיש ביד 2 תחנות רדיו...

אי לכך ובהתאם לזאת, ובכדי לוודא שש"ס ערוכה היטב למלחמה, חיפש לייבל'ה את היועץ החדש והמקצועי אשר מדינה, ומצא אותו בלשכתו החדשה במשרדי ש"ס בהר חוצבים.





ומדובר ש"ס לדובר האישי של האריה השואג, יעקב בצלאל, שפתח סוף סוף חשבון בטוויטר השבוע, נצפה כשהוא מפקד על מסיבת העיתונאים שקיים הבוס עם הרבנית עדינה בר שלום.





ואפרופו טוויטר: לייבל'ה, ששוחה ברשת המצייצת כבר שנים ארוכות, מגלה לאחרונה אינפלציה של עיתונאים שמצאו את הרשת החברתית הברנז'אית למחצה. עם זאת, לייבל'ה נותר נאמן למצייצים הותיקים, שהרי מי יוכל להתחרות עם שטייט מפורש 'ארליך בטוויטר'? ואכן, אהוב המדור ויקיר ה'משפחה' לא אכזב גם השבוע, והמשיך לנהל את היקום ממעמקי חשבון הטוויטר שלו, תוך שהוא עסוק בעלעול מעמיק במגזיני התמונות הרבניים, שם עיין לעומק בכל בקיטשע וגביע של אדמו"ר כזה או אחר.





ואם במגזיני תמונות עסקינן, המגזין הוותיק 'כל העולם כולו' - מי שפרץ והביא לשוק את פינת החי של האדמו"רים והרבנים - שבק חיים לכל חי ואפשר להצמיד לו את התואר ז"ל, לאחר שלא יצא מזה שבועות רבים. לייבל'ה תוהה לסיבת העניין: האם מחוסר עורך או מחוסר עניין לציבור - לאחר שמגזין 'העולם החרדי' כבש בסערה את שוק התמונות החרדי?

סביבונים אצל אדמו"רים
ימי החנוכה, ובעיקר הלילות, מתאפיינים בסיבובים שעורכים נציגי המפלגות החסידיות בחצרות האדמו"רים, לרמז על מנהג הדריידל. כולם מגיעים לכולם, יושבים במשך שעות ולבסוף מקבלים ברכה. כך למשל לחסידות ויז'ניץ הגיע בלילה הראשון ה'ראיס' הבני ברקי חנוך זייברט, ואילו בשני הפציעו שרוליק פרוש ומאיר רובינשטיין. בבעלזא לעומת זאת, בחרו השנה אורח בסטייל - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהגיע ביום הראשון עם מקורבו האחראי על קשרי הממשל יוסי רוזנבוים ועם דובר החסידות הבלתי רשמי יהושע וינברגר. אדלשטיין התרגש ואף עקב אחר השידור המועבר לכל ריכוזי החסידות בעולם. לייבל'ה תוהה רק באיזה לילה יגיע לבקר ה'ראיס' הירושלמי ניר ברקת.





בנר השני הפתיעו בבעלזא עם 'מזרח' ראוי לשמו, שכלל את חברי הכנסת יעקב ליצמן ומנחם אליעזר מוזס, וכן את ראש העיר בית שמש משה אבוטבול - מחויכים מתמיד.

צילום: שוקי לרר




ויש גם מי שמסתפק בהדלקה צנועה יותר: הסגן של זייברט והבוס של נציגי דגל ברשויות, מנחם שפירא, נצפה אמש בהדלקה בחצר הקודש מודז'יץ. לייבל'ה בטוח ששפירא בקי ורגיל כבר בכל ניגוני החסידות, ומי יודע, אולי הוא עוד יגיע לרשימה הארצית כנציג של 'אגודה' דווקא... תסמכו על האחים לבית ארנד.





ואם בשפירא עסקינן: המוניציפאלי הותיק הושפע כנראה מלייזר סורוצקין, המועמד השמיני שנחת ב'דגל' היישר מספסלי הקירוב של 'לב לאחים'. השבוע נצפה שפירא במסיבת חנוכה למנהלי אגף התברואה שבראשותו ובמסיבה נוספת לשוטרי ופקחי השיטור העירוני שבאחריותו, כשהוא מחלק שי חנוכיות - לא לפני שנשא דרשה במעלת ימי החנוכה והמקורות בחז"ל.





ואפרופו הדלקות: שר הפנים גלעד ארדן נצפה אמש בהדלקה ברחבת הכותל המערבי יחד עם הרב המקומי הגר"ש רבינוביץ, וכמובן, איך אפשר בלי איש קשרי הממשל יוסי רוזנבוים...





ועוד שמוליק שזכה לביקור של שמוליק אחר: סגן ראש עיריית בית שמש שמוליק גרינברג הגיע לביקור בלשכת מ"מ וסגן ראש העיר אלעד שמוליק גרוסברד. השניים ישבו כשלוש שעות לפגישה ולייבל'ה תוהה מה התרחש שם.





ואם באלעד עסקינן: בשבת האחרונה נצפה ה'ראיס' המקומי ישראל פרוש בתפילת שחרית בבית הכנסת מאור שרגא בעיר, בראשותו של המרא דאתרא הגרש”ז גרוסמן. על ספסל אחד בבית הכנסת ישבו יחדיו פרוש, ממלא מקומו שמוליק גרוסברד והאיש והסקופים יענקי קצבורג. לפי מקורות יודעי דבר, פרוש וממלא מקומו הגיעו להשתתף בקידוש לבת העסקן האלעדי איציק זלצברג. בעליה לתורה התכבד פרוש בשישי וקצבורג במפטיר. בשל העובדה שבית הכנסת שוהה עדיין בקראוון - נדב ראש העיר פרוש בית כנסת חדש ב'מי שברך'.

תחרות הפוטושופ
באגודת ישראל נערכים לבחירות: השבוע כינסו שם את ועדת השמונה המיתולוגית בלשכתו של זייברט בבני ברק. לייבל'ה סבור שהמיקום מצויין, כי הרי גם פרוש אוהב את זייברט, ובכל זאת אי אפשר בלי לדבר על האיחור האופנתי של מוזס. לייבל'ה לא שואל מדוע, אך בטוח שאחרי כל שבוע חתונה של נכד או נכדה מוזס נאלץ להיות עייף. בחוץ פגש לייבל'ה את העוזרים שקועים בסלולרי ומסבירים לעיתונאים הנודניקים מה קורה ומה הוחלט, כדי שיוכלו לצייץ בטוויטר, כאמור לעיל.





ואפרופו פרוש, הח"כ האגודאי המסור לא זונח את הקשר החב"די: במוצאי שבת נצפה מאיר יחד עם השטריימל ביריד החסידות בבנייני האומה בירושלים. לייבל'ה לא ראה את פרוש מתוועד, אבל הוא בטוח שהאחרון חגג 'גאולה' ואף לגם מעט וודקה כנהוג.





ואפרופו גם לזייברט, שחזר בתחילת השבוע לארץ. לייבל'ה לא הספיק לסקר את ביקורו המרומם בניו יורק, והוא רק יודע שזייברט לא השתעמם לרגע והאזין ברוב קשב לתלונות התושבים בשכונת בורו פארק - שם תועד כשהוא צועד להנאתו.





ומי שעוד הגיע מחו"ל, הוא הטייקון ואיש העסקים, בעליה של תחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה' ופטרון מפלגתו של אלי ישי, שנצפה ביום רביעי נכנס למונית יחד עם תיקו האישי סמוך למכון מור בבני ברק ומפליג לעבר יעד בלתי ידוע.





ומחג הגאולה החב"די ליום ההצלה הסאטמרי: חגיגות כ"א כסלו בשנים האחרונות יוצרות תחרות של ממש בין חצר המהר"א לחצר המהרי"י, בשאלה הגורלית 'למי יש יותר עוילם?' השנה לייבל'ה הופתע לגלות לפי התמונות שדווקא חצר המהרי"י - מי שממשיכה את שיטת סאטמר 'האמיתית' - היא זו שהביאה קהל רבבות ענק. בחצר מהר"א השיבו מלחמה שערה, וגורם עלום שם החליט שאם אין חסידים בגודל טבעי - אפשר לגייס אותם באמצעות פוטושופ. כמה חסידים למיניהם התיישבו למלאכה, ורק חדי העין בקבוצות הווטסאפ הבחינו ושיגרו ללייבל'ה תמונה המוכיחה את הפעלול, לעומת המקור ממצלמתו של אלתר הנודע.








ואפרופו 'יום ההצלה' בויליאמסבורג [אצל המהר"א] בשיאו של האירוע הצטלמו המנצח האגדי מונה רוזנבלום שהגיע במיוחד מהארץ ומלך החתונות בבורו פארק אלי שפריי ממקהלת 'שירה' - שמגיע לביקור בזק בארץ.





ובחזרה לחב"ד ולנציגיה: כמיטב המסורת, גם בשבוע שעבר לא וויתר לייבל'ה על סיבוב יום שישי בגאולה. הפעם, לשם שינוי, נצפה לו יעקב הלפרין החב"דניק עומד נפעם מול מקרר החלב, ומתלבט במה לבחור. לייבל'ה ממליץ להלפרין לחכות עם הקפה לביטול מע"מ על מוצרי יסוד.



הציוץ המנצח של נוביק
במסיבת העיתונאים המפורסמת של השבוע - החליט מוביל שבט 'העיתונאים לענייני' לבצע סלפי יחד עם חבריו. לא כולם יצאו חתיכים כדבעי, אך לייבל'ה מגיש את הסלפי גם מאחורי הקלעים.








ואפרופו עיתונאים לענייני: לייבל'ה חזה השבוע בהוצאת עין הרע במעונו הדל של איש מאה שערים יואליש קרויס. צמד הכתבים עקיבא נוביק ויאיר שרקי הגיעו לביתו של קרויס בכדי לקיים את הטקס המסתורי, אלא ש'אוי לרשע ואוי לשכנו' - לאחר המעמד הנשגב והמרומם, הכשיל נוביק את קרויס בשימוש במכשיר שהוא בגדר ודוימיו, שה' ירחם.

צילומים: נוביק&שרקי







ואפרופו נוביק, אין ספק שהצעיר המוכשר מ'ידיעות' לקח בהליכה את פרס 'ציוץ השבוע' בטוויטר, עם הלהיט הבא: "כעת במלון רמדה רנסנס: אלי ישי נצור בחדר. המאבטחים מונעים ממנו לצאת אל ההמון שדורש 'הוציאוהו ונדעהו'".





ומצלמים חובבניים לאנשי המקצוע: בהדלקה הראשונה בביתו של הגראי"ל שטיינמן נצפו צלמי החצרות שוקי לרר האגדי ומשה גולדשטיין, כשהם מצלמים זה את זה בפעולת הקודש של תיעוד הגראי"ל. כך זה נראה.








ואפרופו צלמים: זקן השבט הרב ברוך אוביץ בירמ"צ את נכדו השבוע בביתר עילית. מדובר בבן לחתנו ר' דוד הלר, אח של אהוב לייבל'ה החזן האגדי דובל'ה. לייבל'ה אמנם מתקשה להגיע לביתר, אבל הוא דאג לאחל מזל"ט לכל החוגגים.

מן הגורן ומן היקב:
בשבת האחרונה שהתה קבוצת חסידים בבית מאיר לשבת התאחדות. כמובן שחברי הקבוצה הצטיידו מבעוד מועד בכל העיתונים הנדרשים כדי לצלוח את ה'עוינג שבת'. אחד ממבקרי המודיע העיר את תשומת ליבו של לייבל'ה כי בעיתון הופיעה כתבה זהה על דאעש גם בעמ' 2 וגם בעמ' 3. מעשה חמור ללא ספק וזו לא פעם ראשונה - מישהו צריך להתנער שם ביהודה המכבי, בתקווה שלא יזדקקו לשירותי עריפת הראשים של דאע"ש.





ועורך הבוקר של אתר הבית, שהפך לאורח קבוע אצל צמד הקשישים לונדון וקירשנבוים, שיפר הופעה השבוע וחבש קסקט לראשו. לייבל'ה אהב.





שגריר בריטניה בישראל, מתיו גולד, ביקר השבוע באולפני 'קול חי' ונפגש עם יו"ר הנהלת התחנה עדו ליבוביץ ומנכ"ל התחנה אבי רוזן. השניים ערכו לשגריר סיור מקיף ברדיו. לייבל'ה תוהה מתי יתחיל השגריר להגיש פינה בתחנה עמוסת הטאלנטים.





ראש המוסדות של שטפנשט, הרב אברהם יעקב סלומון, שערך קידוש לרגל הולדת בתו הנוספת בשעה טובה, נצפה בשישי תר אחר בקבוקי יין משובחים לטובת עשרות מתפללי הקלויז ברחוב מהרש"ל.





ואילו נציג חסידות ויז'ניץ באשדוד וחבר מועצת העיר יענקי טסלר, חגג השבוע את הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה תוהה האם הינוקא החדש לבית טסלר עשוי להיות בן של ח"כ ויז'ניצאי? ימים יגידו. בכל אופן, לעת עתה מוזס בטוח במקומו, לאחר התעודה שקיבל בשבוע שעבר מהרבי, כפי שחשף כאן לייבל'ה.

אליעזר אליוביץ, עוזרו לשעבר של מנכ״ל בתי הדין הרב שלמה דיכובסקי וכיום ‏התמוד של רבה של ירושלים הרב לייבל'ה שטרן, נפגש השבוע עם שגריר איטליה בישראל. השגריר הזמין את אליוביץ לביקור גומלין באיטליה, אך למרבה הברוך התברר כי לאליוביץ בן ה-34 עדיין אין דרכון.





ומכאן לעדכון חשוב בעניינו של אליוביץ אחר, אליהו, שסיים את תפקידו כדובר 'החובש הר נוף', ושלח הודעה סוחטת דמעות לעיתונאים. לייבל'ה מייחל שלא יהיה צורך במחליף.

בפינת המזון היהודי, נקלע השבוע לייבל'ה למסעדת דייטש במאה שערים בירושלים, שם צפה במני גירא – שוורץ, המפרשן החדש והפופולארי של 'קול חי', ממתיק סוד עם שחקן הסרטים החרדי חיים ויסמן.





ואילו בבני ברק מסתפקים בשחקן לשעבר יהודה ברקן. איש הפספוסים נצפה השבוע טועם חמין בפינה הירושלמית.





ולסיום: לייבל'ה וששת קוראיו הנאמנים משגרים ברכת מזל טוב לידיד כל בית ישראל שרגא ניימן, איש יחסי הציבור שכל רואהו נהיה שמח, לרגל שמחת נישואיו ביום ראשון בשבוע הבא באולמי בית ישראל בירושלים. מובן מאליו שאיש לא יפספס את חתונת השנה, לאחר שיגורי ההזמנות באמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותו של ניימן. לרגל השמחה הגיע החתן דנן להדלקת נר ראשון בחצר חסידות טאלנא במרכז אשדוד, כדי להשתתף ולהתברך לקראת היום הגדול.





ברכת מזל טוב גם לאמן הקלידים, האיש והאגדה, מקים עולה של תורה ומרביץ תורה לבעלי בתים, שייקה גרינשפן - לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

פינת החידות:
איפה נצפה 'איש השנה' של לייבל'ה, ר' מוישהל'ה אבוטבול, בתמונה שלפניכם?



שס דרעי ישי בעלזא זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד