כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מתרחקים מהשיא

נסארללה החליש את הדולר לשער של 3.92

הדולר נחלש אל מול המטבע הישראלי על רקע נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה ביום שישי האחרון | הדולר משלים היחלשות של כמעט 4 אחוזים מאז השיא

נסארללה החליש את הדולר לשער של 3.92
אילוסטרציה צילום: Hadar Youavian/FLASH90

במהלך סוף השבוע הדולר נחלש אל מול השקל ברקע המשך הלחימה ברצועת עזה והחשש מפני התרחבות הלחימה והתמשכותה. נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, חיזק את מגמת היחלשות הדולר והמטבע נסחר בסביבות רמה של 3.9224 שקלים. נתון זה מהווה היחלשות בשיעור של 1.36% ביחס לשער היציג של המטבע שעמד ביום שישי על 3.9880 שקלים למטבע.

בנאומו אמר נסראללה כי "החזית הלבנונית וההסלמה לכל הכיוונים תלויה בשני דברים - מהלך האירועים בעזה והתפתחותם, והשני - הפעילויות של ישראל בלבנון. האפשרות שהחזית הלבנונית תתרחב היא אפשרות אמיתית".

מזכ"ל חיזבאללה הוסיף: "המתקפה גרמה לרעידת אדמה ביטחונית, צבאית, מדינית ומוסרית בישראל. ארצות הברית מיהרה להשתלט על ישראל כדי להחזיר אותה על רגליה, ולספק לה הגנה. המתקפה חשפה את החולשה הישראלית, כי היא באמת יותר חלשה מקורי עכביש. המערכה תשפיע ישירות על הווה והעתיד של ישראל. ההחלטה לצאת למערכה הייתה נכונה, אמיצה וראויה, היא ביססה שלב היסטורי חדש בסכסוך עם האויב וגורל העם הפלסטיני ועמי האזור. ישראל ביקשה נשק חדש מארה"ב, האם זו מדינה חזקה שיש לה יכולת לעמוד על הרגליים?"

מגמת היחלשות הדולר באה במקביל למגמה זהה בכל העולם. המדד שבודק את שערו של הדולר אל מול שאר המטבעות ירד בכאחוז בימים האחרונים.

חסן נסראללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד