ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

התוקף של ישי שוחרר בתנאים מגבילים

הצעיר שאיים על ישי ואמר: "אנחנו עם דם על הידיים", שוחרר בערבות ובתנאים מגבילים • פרקליטו: "זה נאמר בעידנא דריתחא"

בזירת מסיבת העיתונאים. צילום: פלאש90
בזירת מסיבת העיתונאים. צילום: פלאש90

החשוד באיומים על חבר הכנסת אלי ישי, ובאמירה: "נפגע בו, אנחנו עם דם בידיים", שוחרר לפני זמן קצר למעצר בית בתנאים מגבילים.

לבית משפט השלום בירושלים הובא צעיר בן 26 החשוד כי ביום שני השבוע איים שיפגע בחבר הכנסת הפורש מש"ס אלי ישי. הצעיר התפרע במסיבת העיתונאים ותקף מאבטחים במקום.

החשוד, הסתובב חופשי מאז יום שני, והבוקר הסגיר את עצמו בתחנת משטרה.

המשטרה דרשה להרחיקו מאלי ישי למשך 180 יום. וכן צו הרחקה ממלון רמאדה בירושלים. עוד דרשו שיחתום ערבות עצמית עם 2 ערבים בסך 5,000 ש"ח, וכן הפקדה כספית בסך 2,000 ש"ח.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים
,

פרקליטו, עו"ד חן הולנדר התנגד להגבלות, ואמר כי במעמד מסיבת העיתונאים, החשוד התראיין לכלי התקשורת לאחר שאחרים הפריעו למסיבת העיתונאים. "המשיב נחקר הבוקר ואמר שהכל נעשה בעידנא דריתחא ולא הייתה לו כל כוונה לפגוע במר ישי".

"אנו מצויים במערכה פוליטית, יש מתחים מן הסתם, קיים חופש ביטוי, הדברים לא עולים כדי עבירות פליליות בכלל" אמר פרקליטו. "החשוד הגיע מיוזמתו, שיתף פעולה, נתן הסבר.. הוא הסביר למה הוא התכוון. אבקש להורות על שחרורו ללא תנאים. אין מקום להגביל את מקומו ואת חירותו".

לדבריו, לחשוד "אין שום עניין עם אלי ישי, הוא ממילא לא מעוניין להתקרב אליו ולא להיות איתו בקשר אבל זה צריך לקבל נפקות של הטלת תנאים מגבילים שכן מדובר בחופש ביטוי אשר הסתכמו באמירות פוליטיות שאינן שונות מאלפי אמירות שונות שנאמרו על ידי רבים וטובים וגם אנשים מפורסמים".

השופטת אביטל חן ציינה כי החשוד "נחקר בכך שאמר 'אלי ישי הוא בוגד, הוא מושחת, לא נסלח לו, אנחנו עם דם בעיניים. לא נראה אותו ממטר, לא נראה אותו לא נראה אותו ממטר, לא מעניין אותנו ימין שמאל... לא ניתן לו בכל דרך שום דבר לא מפריד את המטרה מהאמצעים, אין אמצעים, אין מטרה אין כלום... אלי ישי אפס אפסים, אנחנו נפגע בו, כן'". עוד ציינה, כי החשוד קשר את עצמו לאירוע.

בעניין טענת פרקליטו כי הדברים נאמרו במסגרת חופש הביטוי וכי אין בדברים חומרה או איום ממשי על ח"כ ישי, קבעה השופטת כי דיבורים אלו מעלים מסוכנות כלפי החשוד. "גם אם אין כוונתו של המשמיע לפגוע אישית בח"כ ישי הרי שאחרים השומעים את הדברים עלולים לבצע הם מעשים שלא ייעשו ומצויים אנו בפתחו של מדרון חלקלק".

בעקבות כך, קבעה כי על החשוד יאסר להשתתף בכנסים שמארגן אלי ישי או מפלגתו, וכן ישמור מרחק של 50 מטרים מאותם כנסים למשך 180 יום. צו הרחקה מביתו של ישי 100 מטרים, איסור יצירת קשר ישיר או עקיף על אלי ישי ובני משפחתו.

החשוד שוחרר בהפקדה של 1,000 ש"ח וערבות של 5,000 ש"ח.
אלי ישי שס ישראל משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד