כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לא עוזבים את השטח

חודש ללחימה: מתנדבי זק"א עדיין פועלים ביישובי העוטף

מאות מתנדבי זק"א פועלים בימים אלה בזירות הטבח בכדי לנקות את שאריות הדם ולזכות אותם משאר הממצאים של הנרצחים • בשיתו"פ עם יחידת להב 443, המתנדבים מאתרים את חפצי הנרצחים, מנקים אותם ומעבירים אותם למחסן היחידה

חודש ללחימה: מתנדבי זק"א עדיין פועלים ביישובי העוטף

מאות מתנדבי זק"א עמלים ממש בימים אלה בניקוי בתי הנרצחים בקיבוצים וביישובים בעוטף עזה לצד המשך ניקוי ואיסוף ממצאים מזירות הטבח השונות, בהם מאות אנשים, נשים וטף נרצחו בדם קר ע"י מרצחי ארגון הטרור חמאס.

עם תחילתה של המלחמה ולאחר אירועי הטבח בעוטף עזה, מיהרו מאות מתנדבי זק"א לזירות האסון בכדי לפנות את מאות הנרצחים ולהביאן לקבורה בכבוד הראוי.

בעקבות אש התופת והסכנה הביטחונית, מאות המתנדבים פינו את מאות הגופות במהירות רבה ותחת אבטחה כבדה של לוחמים מיחידות קרביות. כעת, כארבעה שבועות לאחר הטבח מאות המתנדבים נמצאים בזירות השונות בכדי לאסוף את שאר הממצאים ולנקות את הדם מן הבתים בהם משפחות שלמות נרצחו בדם קר.

במסגרת הפעילות בימים אלה, מאות המתנדבים עוברים בית בית ביישובי וקיבוצי העוטף בכדי לנקות אותם משאריות דם וממצאים נוספים שאותרו במקום. בנוסף, המתנדבים שפינו מאות גופות מרכבים בגזרת הטבח עוברים בימים אלה בין הרכבים ומנקים אותם משאריות דם וממצאים נוספים בכדי להביאן לקבורה בכבוד הראוי.

מעבר לכך, בשיתוף פעולה יחד עם יחידת להב 443, עמלים מאות המתנדבים באיתור פריטים אישיים של הנרצחים ומביאים אותם למחסן מיוחד שהוקם על ידי יחידת להב 443, המתנדבים מנקים את החפצים האישיים של הנרצחים מכתמי דם ולאחר מכן מעבירים אותם ליחידה, וזאת על מנת להביא אותם למשפחות הכאובות.

מדובר בפעילות חסרת תקדים של מתנדבי זק"א אשר לאחר שבועות ארוכים של משימה קשה ומורכבת תחת אש תופת, חוזרים שוב לזירות הטבח בכדי לנקות את שאריות הדם ושאר הממצאים של הנרצחים בכדי להביאן לקבורה.

מנכ"ל זק"א, דובי ויסנשטרן אמר כי, "אנו מתנדבי זק"א נמשיך לדאוג לכבוד הנרצחים ולא נשקוט עד שטיפת הדם האחרונה שלהם תובא לקבורה. ממש בימים אלה אנו נמצאים בזירות הטבח, מנקים את הבתים ואת זירות הטבח, עוברים בין המכוניות שכבר פונו ע"י המתנדבים מהנרצחים ומנקים אותם שוב מטיפות דם ושאר ממצאים. כך נמשיך עד לסיום המשימה החשובה הזו".

ראש אגף המתנדבים, חיים וינגרטן אמר כי, "למרות הקושי והמורכבות, מאות מתנדבי זק"א פועלים בפעם השנייה בזירות הטבח בכדי לנקות את שאריות הדם ושאר ממצאי הנרצחים ולהביאן לקבורה בכבוד הראוי. זו משימה קשה ומורכבת אך אנו נמשיך לעשות את החסד האחרון עם הקדושים ולדאוג שכל טיפת דם תבוא לקבורה".

זק"א יישובי עוטף עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד