ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

עמותת אור ירוק "בוחרת בחיים" בפעילות מיוחדת במגזר הערבי בדרום

הפעילות נעשית לרגל שבוע הבטיחות בדרכים בחברה הערבית. אור ירוק: "בכדי להפחית את מספר ההרוגים במגזר הערבי, יש להשקיע משאבים רבים יותר בהעלאת המודעות והחינוך לבטיחות בדרכים במגזר הערבי"

עמותת אור ירוק "בוחרת בחיים" בפעילות מיוחדת במגזר הערבי בדרום


עמותת שבוע הבטיחות בדרכים בחברה הערבית, "בוחרים בחיים", התקיים השבוע בין התאריכים 14-16 לדצמבר ברהט והפזורה הבדואית, ביוזמת אגף התנועה של משטרת ישראל ומשרד החינוך. גם עמותת "אור ירוק" לקחה ביום זה חלק פעיל: לרגל שבוע זה, הגיעו מתנדבי עמותת אור ירוק לבתי ספר יסודיים במגזר הערבי ויחד עם צוותי המורים העבירו לתלמידים פעילות מיוחדת הנקראת "יום שיא", אותה יצרה עמותת "אור ירוק".

במסגרת פעילות זו, נפגשים המתנדבים עם תלמידי כיתות בתי הספר היסודיים לשיחה והפעלה בגובה העיניים. מטרת הפעילות היא להעביר את מסר הבטיחות והזהירות בדרכים בצורה האישית והקרובה ביותר לילדים, בכדי להוריד את מספר הילדים הנפגעים בכבישים מדי שנה.
בין בתי הספר בהם התקיימה פעילות: "שיח חאמיס" ברהט; "אל סאלם" בערערה; "תל אל מאלך" ו"תל כאסיף" בכסייפה; "אל העאד" בחורה ועוד.

במהלך הפעילות, מדגישים המדריכים לילדים מהי ההתנהגות הבטוחה ומעודדים אותם לאמץ דפוסי התנהגות אלה. הפעילות מורכבת מתחנות הפעלה חווייתיות לילדים, כאשר בכל תחנה מתבצעת פעילות הקשורה לנושא אחר מתחום הבטיחות בדרכים. בין הנושאים בתחנות: רכיבה בטוחה על אופניים, כללי חצייה בטוחה, התנהגות במהלך נסיעה ברכב המשפחתי, ציות לחוקי התנועה, מרחק תגובה, תמרורים ועוד.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, 103 בני אדם מהמגזר הערבי נהרגו מתחילת שנת 2014, בדיוק כמו בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
עמותת אור ירוק: "אסור להשלים עם ההיפגעות הגבוהה של המגזר הלא יהודי בתאונות דרכים. בכדי להפחית את מספר ההרוגים במגזר הערבי, יש להשקיע משאבים רבים יותר בהעלאת המודעות והחינוך לבטיחות בדרכים במגזר הערבי, וכן להשקיע בתשתיות ראויות בכפרים הערביים, בכדי למנוע אובדן חיים".
אור ירוק תאונות כביש פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד