כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בגלל המטרה

הרב על הכניסה הקרקעית: "אין לשפוך את דמם של בחורי ישראל"

"אנחנו לא מקריבים חיי אדם על מזבח חיסול הנהגת החמאס, כדי להעביר את אדמת עזה לשונאי ישראל". כך אומר הרב אורי שרקי מרבני הציונות הדתית

הרב על הכניסה הקרקעית: "אין לשפוך את דמם של בחורי ישראל"
הרב אורי שרקי צילום: מתוך הפייסבוק שלו

הרב אורי שרקי, מרבני הציונות הדתית, רבה של קהילת 'בית יהודה' בקריית משה בירושלים, פרסם פסק הלכה כי לאור מטרות המלחמה אין מצוות כיבוש הארץ ואין הצדקה למות החיילים.

לדבריו, "אין שום הצדקה לסיכון חיילינו, אם המטרה היא למסור את עזה לידי פושעי הרשות הפלסטינית. אין לשפוך את דמם של בחורי ישראל, אם לא חוזרים לשלוט ברצועת עזה, אם אין מיישבים בה יהודים. אנחנו לא מקריבים חיי אדם על מזבח חיסול הנהגת החמאס, כדי להעביר את אדמת עזה לשונאי ישראל".

עוד הוסיף הרב, "רק אבדן שטח ייחשב להפסד על ידי אויבינו. רק חזרה לאדמתנו תזקוף את קומתנו. יתאוששו נא מנהיגי המדינה, יחדלו להפקיר את דמם של בחורי ישראל. יפעלו לחיסולה של עזה בלי להיכנס לסימטאות. עוז וגבורה. זה מה שעלינו להתחמש בהם בעת הזאת!".

יצוין כי שר הביטחון יואב גלנט אמר אמש במסיבת עיתונאים כי "בסיומה של המלחמה לא יהיה עוד חמאס בעזה ולא יהיה עוד איום ביטחוני מרצועת עזה על ישראל, ולישראל יהיה חופש פעולה מוחלט לבצע כל פעולה שהיא תרצה ברצועה". מדבריו לא ברור האם הרצועה תיכבש ותישלט בידי ישראל או שמא תועבר לשליטת ידיים זרות.

מאז הכניסה הקרקעית לצפון רצועת עזה, נפלו 29 לוחמים הי"ד, מרביתם מבני הציונות הדתית, חלקם הותירו אלמנות וילדים רכים בשנים.

כניסה קרקעית מלחמת חרבות ברזל אורי שרקי חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד