כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המצבר עלול לנוע ממקומו

בעקבות סכנת שריפה: מיליוני רכבי טויוטה לריקול

ריקול ענק בשוק הרכב האמריקאי שבמסגרתו יזומנו למוסכי היצרנית לא פחות מ-1,854,000 מכוניות טויוטה. הריקול נוגע לרכב הכביש שטח הפופולארי של טויוטה- הראב 4 מהדור שיוצר בין 2013 ל 2018

בעקבות סכנת שריפה: מיליוני רכבי טויוטה לריקול
1.8 מיליון טויטה ראב-4 נקראים למוסכים בשל סכנת שריפה צילום: טיוטה

טויוטה מודיעה על ריקול ענק בשוק הרכב האמריקאי שבמסגרתו יזומנו למוסכי היצרנית לא פחות מ-1,854,000 מכוניות. במונחים גלובליים של יצרני רכב, גם אם הם טויוטה, מדובר בריקול גדול מאוד – אפילו שטויוטה עצמה ידעה ריקולים גדולים ומשמעותיים מזה למי שזוכר את סקנדל דוושת התאוצה ה"דביקה" שהביאה לריקול של מעל ל-7 מיליון רכבי טויוטה ברחבי העולם.

לפי טויוטה, הריקול נוגע לרכב הכביש שטח הפופולארי של טויוטה- הראב 4 מהדור שיוצר בין 2013 ל 2018. לפי טויוטה הבעיה ברכבים האלה אינה בחלק מקורי אלא דווקא בחלק שהסוכנויות של טויוטה בארה"ב החליפו.

כך, לפי היצרנית בטויוטה ראב 4 שבהן המוסכים של טויוטה החליפו מצבר, המצבר עלול לנוע ממקומו במהלך נהיגה מהירה ואחד הקטבים שלו עלול לגרום לקצר, שבמקרים קיצוניים עלול להסתיים בשריפה. לפי ההסבר שטויוטה פרסמה בארצות הברית, המצבר שהותקן על ידי המוסכים של טויוטה הוא מצבר שמעט שונה במידותיו ולכן התושבת שתפקידה הוא להחזיק את המצבר עלולה להיות רופפת בגלל הידוק שלא בוצע כראוי.

טויוטה מדגישה שהריקול האמור תקף רק לגבי מכוניות טויוטה ראב 4 ורק אלה מהדור שיוצר בין 2013 ל- 2018. לפי הודעתה של טויוטה לשוק האמריקאי, מוסכי טויוטה יחליפו ללקוחות בחינם את תושבת המצבר ואת כיסוי קוטב המצבר. לעת עתה לא ידוע על מקרים דומים בישראל ולא נמסר על הודעת ריקול דומה לטויוטה ראב-4 מאותן שנות היצור שבהן עשויה להיות בעיה דומה. נעדכן.

 

 

טיוטה ריקול ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד