י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בעקבות הסערה

גורם בענף החקלאות: "יש ייבוא מטורקיה; אם ארדואן עוצר - יהיה מחסור עצום"

גורם כלכלי טוען כי אילולא ייבוא העגבניות מטורקיה המחיר היה מזנק ל-20 ש"ח לקילו | לאור התלונות על כך שהרשתות מעדיפות את הסחורה הטורקית הן הודיעו כי החליטו להפסיק את הייבוא משם

עגבניות
עגבניות צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

גורם בכיר בענף המזון אמר הבוקר (ראשון) ל׳גל״צ׳ כי יש עדיין רשתות שמייבאות עגבניות מטורקיה, אחרת המחיר היה מזנק ליותר מ-20 ש"ח לק"ג. בשבוע שעבר הודיעו שופרסל ורמי לוי כי אין בכוונתן לייבא יותר סחורה חקלאית מטורקיה. ההודעה מגיעה כחלק מיוזמה של מסעדנים שלא לייבא מהמדינה בשל ההידרדרות ביחסים עימה לאור תמיכתם במתקפה הרצחנית של החמאס.

כמו כן מזהיר אותו גורם שאם ארדואן ייתן הוראה לעצור את הייצוא מטורקיה לארץ, אנחנו לא ערוכים ליום שאחרי ויהיה מחסור עצום. כזכור, לפני מספר ימים אמר ארדואן כי: "חמאס אינו ארגון טרור אלא תנועה שחרור שמנהלת מלחמה כדי להגן על אדמתה. אין לנו בעיה עם מדינת ישראל, אך יש לנו בעיה עם המדיניות שלה בנוגע לפלשתינים. ישראל ניצלה את הכוונות הטובות של טורקיה, לא אבקר בה כפי שתוכנן. המדינות שתומכות בישראל אולי חייבות לה משהו, אך טורקיה אינה חייבת לה דבר".

בשבוע שעבר מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, קרא לרשתות השיווק, הקמעונאים הפרטיים והצרכנים בישראל לסייע בהצלת החקלאות הישראלית ולהעדיף תוצרת חקלאית מייצור מקומי. הפניה באה בתגובה לכך שחקלאי העוטף, האשימו את רשתות השיווק ובפרט רשת רמי לוי, שלא מקבלת סחורה חקלאית מהם ובמקביל מייבאת לארץ כמות גדולה של עגבניות מטורקיה. בתגובה, ברשת רמי לוי טענו כי "הרשת לא עצרה לרגע את הרכישה של יבול חקלאי ועגבניות מהעוטף ורוכשת מדי שבוע עשרות טונות של תוצרת מחקלאי העוטף ולא רק מהגבול".

מלחמת חרבות ברזל טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד