כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מוטב לפחד ולחיות"

בריק מעורר אימה: "ניתפס עם הזנב בין הרגליים"

בריק טוען כי הכנסת הכוחות לתוך ליבת העיר עזה תביא לאובדן חיילים רבים וכן טוען כי בעקבות הרוגים עזתים רבים יגבר הלחץ הבינלאומי על ישראל כשבמקביל קיימת סכנה ממשית להתחממות גזרות רבות ולמעשי טבח ביהודים 

בריק מעורר אימה: "ניתפס עם הזנב בין הרגליים"
פעילות קרקעית של צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

במאמר שפרסם ב'מעריב' מסביר האלוף (מיל') יצחק בריק את הסכנות הטמונות בהכנסת חיילים לתוך ליבת העיר עזה וטוען כי גם אחרי מספר חודשים ואבדות רבות בצד שלנו לא נצליח למוטט את העיר התחתית בעזה. 

לדברי בריק, "ככל שיעבור הזמן מספר האבדות הישראליות יהיה גבוה ובנוסף יופעל על ישראל לחץ בינלאומי כבד. "ככל שתארך הלחימה בתוככי עזה וייהרגו יותר אזרחים עזתיים, יגבר וילך החשש לפיצוץ ביהודה ושומרון: עשרות אלפי מחבלים פלסטינים, וביניהם גם לוחמי התנזים, יתקפו את יישובינו ביהודה ושומרון וינסו לעשות מה שעשה החמאס לתושבי עוטף עזה".

לדבריו, "מצב זה עלול לגרור עשרות אלפי פורעים בדואים וערבים קיצונים בעורף הישראלי המצוידים במאות אלפי כלי נשק וינסו לעשות שפטים ביהודים. התוצאה עלולה להיות חמורה עשרות מונים ממה שהיה במבצע ״שומר החומות". ומכאן הדרך קצרה להתגברות פעילות החיזבאללה והמיליציות הפרו־איראניות בתימן, בעיראק ובסוריה, ואלה ישגרו אלפי טילים, רקטות וכטב"מים מדי יום על ישראל. אין זאת הפחדה, אלא מציאות שעלולה להתפתח, ואנחנו חייבים להביאה בחשבון כדי שלא נחוש שוב השפלה וביזיון ו"ניתפס עם הזנב בין הרגליים", כפי שקרה לנו בעוטף עזה. לאורך כל הזמן שהתרעתי על אסון ביטחוני מתקרב אמרו לי: "אל תפחיד אותנו"; מוטב לפחד ולחיות מלהישאר אדיש ולהיהרג".

לכן מסביר בריק כי זאת הדרך בה יש לפעול:

א. להמשיך בכיתור העיר עזה מכל עבריה כפי שעושה זאת צה״ל בהצלחה רבה.

ב. למנוע העברת דלק מדרום רצועת עזה לעיר עזה, שבה יושבים עשרות אלפי מחבלים בעיר המנהרות מתחת לעיר עזה. כך נגרום להם עם הזמן לאבד את פעילות הגנרטורים שיוצרים את האור והאוורור במנהרות, מצב שיחליש מאוד את מפגעי החמאס והג'יהאד.

ג. אין להכניס את כוחותינו לליבת עזה - דבר שיעלה לנו בהרוגים רבים, ולא יפתור את בעיית עשרות אלפי המחבלים היושבים באזורים רבים מתחת לעיר עזה ולא רק במקומות שצה״ל יתקוף.

ד. יש להמשיך בהפצצת המטוסים עם פצצות עומק בדיוק כזה שלא יפגעו באוכלוסייה אזרחית עזתית. כך לא נקומם את כל העולם נגד ישראל ולא נגרור התפרצות של מחבלים פלסטינים ביהודה ושומרון ובשאר הגזרות בעורף הישראלי ומלחמה אזורית כוללת.

ה. ככל שייחלש חמאס, ייחלש יותר גם במנהרות. ולכן יש להכות בו על ידי פשיטות כוחות יבשה המאומנים לכך (יחידות מובחרות), בסיוע אוויר ובירי מדויק באזורים חשובים בליבת עזה. אחרי כן אין להישאר עם כוחותינו בליבת עזה, אלא יש לצאת ממנה.

ו. פעולות אלה צריכות להימשך ככל הנדרש עד שנכריע את החמאס והג'יהאד בעזה.

ז. באזור דרום רצועת עזה יש לאפשר סיוע הומניטרי לאוכלוסייה האזרחית העזתית הבלתי מעורבת, ואפילו לחשוב על הקמת בית חולים שדה כפי שהקמנו באוקראינה ובגבול ישראל־סוריה במלחמת האזרחים בסוריה כדי לטפל בעזתים הפצועים והחולים. כך נוכל למנוע או להשהות את מדינות העולם לפעול נגדנו ולגרום לצה"ל לצאת מרצועת עזה בעל כורחו עוד לפני השלמת המשימה של מיגור החמאס והג'יהאד.

יצחק בריק מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד