כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
עדכונים שוטפים

היום ה-30 למלחמה: אזעקות בגליל, כטב"ם של חיזבאללה יורט; אזרח נהרג בגבול הצפון

כלי טיס של חיזבאללה שנע לעבר ישראל יורט בהצלחה, צה"ל תקף בלבנון | הותר לפרסום: לוחם בסיירת הנח"ל נפל בקרבות ברצועת עזה | נחשף: משגרי רקטות בגני שעשועים ובסמוך לבריכות ילדים ברצועה | צה"ל: מאז החלה הפעולה הקרקעית - הותקפו מעל ל-2,500 מטרות

היום ה-30 למלחמה: אזעקות בגליל, כטב"ם של חיזבאללה יורט; אזרח נהרג בגבול הצפון
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

הפעולה הקרקעית מתקדמת, מתיחות גבוהה בצפון | היום ה-30 למלחמת 'חרבות ברזל': צה"ל יירט היום באמצעות מערכת כיפת ברזל כלי טיס בלתי מאויש של ארגון חיזבאללה שניסה לחדור משטח לבנון. במקביל צה"ל תקף בארטילריה בדרום המדינה. לפי צה"ל, כלי הטיס זוהה כשהתקרב מעומק שטח לבנון לעבר מדינת ישראל. כלי הטיס היה במעקב על ידי מערכות הגילוי והבקרה ויורט בהצלחה בעומק לבנון על ידי לוחמי מערך ההגנה האווירית. בנוסף, זוהו מספר שיגורי נ"ט משטח לבנון במרחב אביבים מוקדם יותר היום. כמו כן, זוהה ירי לעבר מרחב מלכיה. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

בתוך כך, צה"ל התיר לפרסום כי סמל יהונתן מימון, בן 20 מאופקים, לוחם בסיירת נח"ל, נפל אמש (שבת) בקרבות העזים בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם בסיירת נח"ל נפצע באורח קשה במהלך לחימה ברצועת עזה וקצין שריון במילואים נפצע באורח קשה במהלך לחימה ברצועת עזה.

הבוקר הודיע צה"ל כי תקף מעל 2,500 מטרות ברצועה, מאז החלה הפעילות הקרקעית ברצועה. כוחות צה"ל ממשיכים לחסל מחבלים בקרבות פנים אל פנים ולהכווין כלי טיס להשמיד תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה, עמדות תצפית ומפקדות מבצעיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. הלילה, הכווינו הכוחות כלי טיס לתקיפה של מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס הכולל מפקדות מבצעיות, עמדות תצפית ותשתיות טרור נוספות. 

היום חשף צה"ל משגרי רקטות בגני שעשועים ובסמוך לבריכות ילדים ברצועה. במסגרת הלחימה של כוחות צה"ל בעזה, חושפים הכוחות כיצד ארגון הטרור חמאס ממשיך להשתמש במתקנים אזרחיים לצרכי טרור. לוחמי צה"ל איתרו משגרי רקטות בסמוך לבריכת ילדים ובורות שיגור ומשגרי רקטות בגן שעשועים ישן ברצועת עזה. זוהי הוכחה נוספת לשימוש הבלתי פוסק של ארגון הטרור חמאס באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי לטובת צרכי טרור.

עדכונים שוטפים:

20:27 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: היום כוחות צה"ל בהובלת סיירת גולני כיתרו את העיר עזה, הגיעו עד לקו החוף ומחזיקים אותו, והיום יש עזה צפון ועזה דרום. אנחנו מאפשרים עדיין מסדרון חד סטרי לירידה דרומה.

20:26 - דוברות המשטרה: משטרת ישראל מבצעת כעת סריקות נרחבות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה באזור פתח תקווה

20:24 - דיווחים על תקיפה בסוריה.

20:22 - דוברות עיריית קרית שמונה: עקב חשד לאירוע בטחוני נוסף, התושבים מתבקשים להסתגר בבתים ולשהות במרחב מוגן. יש לנעול שערים ודלתות, לסגור תריסי חלונות ולכבות אורות.

20:12 - המטח למרכז: מספר רקטות שוגרו, דיווחים על נפילות בגוש דן.

20:09 - הרמטכ"ל בביקור בפיקוד הצפון: "מוכנים בכל רגע לעבור למתקפה בצפון".

20:02 - אזעקות ביישובים: אזור תעשייה אפק ולב הארץ, תל אביב - דרום העיר ויפו, מרכז אזורי דרום השרון, תל אביב - עבר הירקון, תל אביב - מרכז העיר, ראשון לציון - מזרח, ראשון לציון - מערב, תחנת רכבת ראש העין, פארק תעשיות פלמחים, תל אביב - מזרח, רמת גן - מערב, רמת גן - מזרח, גבעת השלושה, מקווה ישראל, משמר השבעה, גבעת שמואל, רמת השרון, הוד השרון, פתח תקווה, ג'לג'וליה, נווה ירק, כפר קאסם, ראש העין, נס ציונה, בית עובד, בית דגן, בני ברק, כפר ברא, גן שורק, בית חנן, גבעתיים, גני עם, ירקונה, אלישמע, חורשים, עיינות, חולון, עדנים, נטעים, אירוס, אזור, חגור.

19:52 - חיזבאללה בהצהרה רשמית: שיגרנו רקטות גראד לעבר קריית שמונה.

19:42 - דוברות קריית שמונה: במטח הקטיושות שנורו על העיר קריית שמונה, נחת טיל בלב שכונת מגורים. נגרם נזק לרכבים, לבתים ולבית עסק. צוותי החירום של העירייה מסתובבים בעיר במטרה לאתר מקומות נוספים של נפילות.

תוצאת הנפילה באחת משכונות קרית שמונה - צילום: דורון שנפר

19:23 - יו"ר 'המחנה הממלכתי' השר בני גנץ בסיור בדרום: "אנחנו צריכים הפעלת אש – ולא הפסקת אש. אנחנו מרחיבים את הלחימה ומפעילים את כל העוצמה".

19:20 - נפילת רקטה בקרית שמונה. רכב בוער. לא דווח על נפגעים.

19:17 -הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג היום כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט באזור יפתח בגבול לבנון.

19:14 - הרקע: דיווחים בלבנון על תקיפה ישראלית לעבר רכב שגרמה ללפחות שלושה הרוגים. לפי דיווח ברשת 'אל-מיאדין', ההרוגים הם ילדים.

19:12 - אזעקות בקרית שמונה, מטולה ושורת יישובים בסמוך. כמו כן אזעקה במקביל גם בנתיבות ובבית הגדי.

19:11 - עקב התראה לאירוע בטחוני מתבקשים תושבים השוהים בישובים: יפתח, מנרה, מעין ברוך, משגב עם, יראון, ברעם, כפר גלעדי, דפנה, מלכיה, דן, הגושרים, שניר, סאסא, צבעון ומרגליות מתבקשים להכנס למרחבים המוגנים עד הודעה חדשה.

19:03 - הסנאטורים הרפובליקני והדמוקרטי לינדזי גרהאם וריצ'רד בלומנטל צפויים להציג החלטה דו-מפלגתית שתתמוך בתקיפה אמריקנית ישירה באיראן אם חיזבאללה יפתח חזית שנייה בגבול הצפוני של ישראל או אם ייהרגו אמריקנים בתקיפות המיליציות הפרו-איראניות בעיראק ובסוריה.

18:58 - שר הביטחון גלנט: "המסר הברור שאני מעביר לקהילה הבינלאומית: לא תהיה הפוגה באש ללא השבת חטופים. אנחנו בוחנים כל כיוון שיקדם את השבת החטופים".

18:50 - לרגל "יום השהיד": מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ינאם שוב בשבת בשעה 15:00.

18:48 - צבע אדום בעוטף עזה: שדרות, איבים, ניר עם, מפלסים, מטווח ניר עם.

18:45 - הפלסטינים טוענים: "התקיפות הישראליות בעזה הן חסרות תקדים בהיקפן".

תקיפות עוצמתיות בעזה

18:30 - פיצוצים עזים בערי הדרום כתוצאה מתקיפות מאסיביות של צה"ל | דיווחים: רשת האינטרנט ברצועה קרסה.

תקיפות ללא הפסקה בעזה

18:20 - נתניהו: "לסינוואר לא אכפת מהעם שלו, מתנהג כמו היטלר קטן בבונקר".

18:15 - ברני סנדרס מהשמאל הקיצוני בארה"ב נגד הפסקת אש: "אני לא יודע איך אפשר להגיע להפסקת אש קבועה עם ארגון כמו חמאס, שמקדיש את חייב לכאוס ולהרס מדינת ישראל".

17:55 - אל-ג'זירה מדווח על שלושה הרוגים בתקיפת של כטב"מ ישראלי לעבר רכב אזרחי בכפר עינאתא בדרום לבנון.

17:50 - זלנסקי לתוכנית Meet the Press: "רוסיה מאוד מרוצה מהמלחמה בין ישראל לחמאס, הם לא סופרים כמה ילדים נהרגים שם - הם רק רוצים לפלג את העולם". על הדיווחים שיבקר בישראל אמר: "כבר ב-7 באוקטובר אמרתי שאני מוכן לבוא היום, אבל הביקור תלוי במספר דברים, אנחנו מדינה במלחמה".

17:30 - חודש אחרי מתקפת הפתע: זוהתה גופתה של רות פרץ בת ה-16, הילדה בעלת הצרכים המיוחדים שנרצחה יחד עם אביב ברעים.

17:25 - איש חיזבאללה נוסף חוסל על ידי צה"ל בדרום לבנון.

17:20 - צבע אדום בעוטף עזה.

17:06 - כוחות צה"ל ממשיכים להילחם ברצועת עזה; אותרו עשרות רובים, רחפני נפץ ותחמושות.

פעילות הכוחות ברצועה

17:05 - אזעקות נוספות בעוטף.

17:00 - אזעקות בעוטף עזה.

16:50 - אזעקות בבאר שבע; לא דווח על נפגעים.

16:40 - אחרי שהושעה מהשתתפות בישיבות הממשלה: השר עמיחי אליהו השתתף היום בהצבעה במשאל טלפוני כמו כל שרי הממשלה.

16:31 - אחרי סעודיה: גם משרד החוץ הירדני גינה את ההתבטאות של השר המושעה עמיחי אליהו: "הפרה בוטה של המשפט הבין-לאומי וההומניטארי, ומהווה הסלמה מסוכנת שמחייבת את הקהילה הבינלאומית לפעול, באמצעות צעדים שיחייבו את ישראל להפסיק את התוקפנות בעזה ובגדה".

16:16 - ראש הממשלה נתניהו בבסיס חיל האוויר רמון: "לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חוטפינו, אנחנו אומרים את זה גם לאויבינו וגם לידידינו. נמשיך עד שננצח אותם".

16:00 - צבע אדום בעוטף עזה: שדרות, איבים, ניר עם.

15:50 - כוחות הביטחון בטורקיה מנסים לפזר הפגנה פרו-פלסטינית שנערכת מחוץ לבסיס חיל האוויר אינג'ירליק שבדרום המדינה. לפי דיווחים המפגינים ניסו להסתער על הבסיס שמארח כוחות אמריקניים וכוחות נאט"ו.

כוחות הביטחון בטורקיה מפזרים הפגנה פרו-פלסטינית

15:42 - משרד החוץ הסעודי גינה בחריפות את ההתבטאות של עמיחי אליהו: "מבטאות את חדירת הקיצוניות וברוטליות בקרב חברי הממשלה הישראלית". עוד נטען כי אי פיטוריו משקפים "זלזול בסטנדרטים ובערכים המוסריים, הדתיים והמשפטיים של הממשלה הישראלית".

15:18 - צבע אדום בכיסופים.

15:15 - יונתן קונריקוס ‏דובר צה"ל לתקשורת הזרה לרשת CNN: "חמאס משתמש באמבולנסים בתור מוניות להעביר מחבלים, זאת לא הפעם הראשונה שהם עושים זאת ולא בפעם המאה".

15:07 - צבע אדום בכרם שלום.

15:00 - אזעקות בעוטף עזה.

14:46 - מחבלים שיגרו טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מרחב יפתח. צה"ל תוקף את מקורות הירי.

14:28 - לפחות אדם אחד נפצע מפגיעת הנ"ט בצפון.

14:20 - חשד לירי נ"ט בגליל: רכב נפגע באזור קיבוץ יפתח, צה"ל משיב באש.

14:00 - אזעקות בגליל המערבי.

13:20 - חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ"ט לעבר אביבים ומוצב נוסף.

12:57 - אזעקה נשמעה בנתיבות.

12:50 - חיזבאללה עדכן על שני הרוגים נוספים משורותיו. בכך מגיע מספר מחבלי הארגון שנהרגו ל-60.

12:40 - צה"ל הפיל כטב"מ של חיזבאללה בגבול הצפון.

לפני זמן קצר זוהה כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מעומק שטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. כלי הטיס היה במעקב על ידי מערכות הגילוי והבקרה ויורט בהצלחה בעומק לבנון על ידי לוחמי מערך ההגנה האווירית. בנוסף, זוהו מספר שיגורי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל במרחב אביבים מוקדם יותר היום. כמו כן, זוהה ירי לעבר מרחב מלכיה. צה"ל תקף בארטילריה לעבר מקורות הירי.

12:25 - שר המשפטים יריב לוין לבג״ץ: ״אכנס את הוועדה למינוי שופטים בתוך 15 יום״. יו"ר ועדת חוקה חה"כ שמחה רוטמן: "מברך על החלטתו של שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולהוביל מהלכים בהסכמה רחבה. אני מקווה שכלל רשויות השלטון יפעלו בימים אלה בדרך זו, ויימנעו מיצירת מחלוקות חדשות ומהדהוד מחלוקות ישנות. רק ביחד ננצח, בעזרת ה'".

12:15 - סמל יהונתן מימון, (Yehonatan Maimon), בן 20, מאופקים, לוחם בסיירת נח״ל, נפל אמש (ש') בקרב בצפון רצועת עזה. 

בנוסף, לוחם בסיירת נח״ל נפצע באורח קשה במהלך לחימה ברצועת עזה וקצין שריון במילואים נפצע באורח קשה במהלך לחימה ברצועת עזה.

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס צה"ל חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד