ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"חשש ממשי"

ח"כ סוכות לשר הביטחון: "לעצור את המסיק ביהודה ושומרון"

בעקבות ריבוי תקיפות מצד פלסטינים באירועי המסיק ביו"ש, ח"כ צבי סוכות, יו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש, שלח הבוקר מכתב לשר הביטחון בו הוא קרא לו שלא לאפשר את קיום המסיק

ח"כ סוכות לשר הביטחון: "לעצור את המסיק ביהודה ושומרון"
חה"כ צבי סוכות צילום: באדיבות המצלם

בצל המלחמה, ועקב ריבוי תקיפות מצד פלסטינים באירועי המסיק ביהודה ושומרון, שלח הבוקר (ראשון) חה"כ צבי סוכות (הציונות הדתית), יו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש, מכתב לשר הביטחון גלנט, בו הוא קרא לשר שלא לאפשר את קיום המסיק.

במכתב כתב סוכות: "מסיק הזיתים ברחבי יהודה ושומרון מתקיים בחלקו בסמוך לישובים יהודים, צירי תנועה מרכזיים ובסיסי צה"ל. המסיק, שמתקיים לעיתים מטרים ספורים מבתי הישובים, מאפשר לפלסטינים גישה למקומות אליהם נאסרת כניסתם בימים רגילים בשל טעמים ביטחוניים".

עוד כתב סוכות, כי "על רקע ניסיון העבר בתקופות אלו, ובשים לב לאירועי הדמים בעוטף עזה, בהם פועלים שעבדו בישובים, אספו מידע מודיעיני, תיעדו כוחות והשתתפו בתכנון וביצוע הטבח הרצחני, אבקש להגביל את מסיק הזיתים למקומות בהן לא נשקפת סכנה לאיסוף מידע ולסיכון חיי המשפחות בישובים".

לסיום הדגיש סוכות כי נוכח המלחמה בעזה ישנה עלייה דרמטית בניסיונות של ארגוני הטרור ביו"ש להוציא לפועל פיגועים רצחניים בדגש על ניסיונות פגיעה בישובים, וחתם: "אבקש שלא לאפשר את פעילות המסיק במתכונתו הנוכחית וכפי שהיה נהוג בשנים האחרונות" - דברי ח"כ סוכות.

ח"כ סוכות, יו"ר ועמ"ש לענייני יו"ש, אמר לאחר ששלח את המכתב: "לצערנו בשבועות האחרונות הוכח בדרך הקשה והכואבת שהחשש לחדירה לישובים קיים וממשי. אירועי המסיק ביהודה ושומרון גורמים פעמים רבות לתקיפות כלפי יהודים, ולחשש ממשי לחדירה לישובים, ובעקבות כך פניתי הבוקר לשר הביטחון גלנט בקריאה שלא יאפשר את קיום המסיק".

לפני כ-12 שנים, באחד מאירועי המסיק ביו"ש חדרו שני מחבלים פלסטינים מהכפר עוורתא להתיישבות איתמר הסמוכה, פרצו לבית משפחת פוגל, ורצחו בדקירות סכין ובירי את זוג ההורים, ושלושה מילדיהם.

לפני כשנתיים בעקבות תחקיר של ארגון "יש דין" על החיכוכים באירועי המסיק, הסבירו התושבים ל-ynet על הבעיה בקיום המסיק: "עונת המסיק הופכת לפסטיבל של עלילות דם, בחסות המסיק לא פעם התרחשו פיגועים ביישובים רבים, ומנצלים זאת כדי לחדור ליישובים. גם הרשות הפלסטינית מנצלת את העונה כדי לדרבן את האנשים להתערבב בין המוסקים, להתקרב לרכוש יהודי ולגרום לו נזק".

יהודה ושומרון יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד