י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מסע 'גיבורים בעקבות המכבים' הסתיים בהצלחה

יחידת הגיפים של זק"א שזכתה לסיקור נרחב בפעילותה בשנה שעברה בעיקר סערת השלג בירושלים חגגה גם השנה את מסע הגיבוש המסורתי • מסע 'גיבורים בעקבות המכבים' בשיתוף ארגון חברים לרפואה העוסק בסיוע וטיפול בילדים נכים • כנסו

צילום: בועז בן ארי
צילום: בועז בן ארי

המסע, הנערך זו שנה השביעית מהווה יום גיבוש למתנדבי היחידה המונה כיום מעל 370 ג'יפאים מתנדבים מכל רחבי הארץ ומהווה כיחידת הגיפים הגדולה בישראל.

המתנדבים הנפגשים במשך כל ימות השנה במשימות של חיפוש ואיתור נעדרים ובמשימות ביטחון שונות, מקבלים את האפשרות וההזדמנות להיפגש בנסיבות של נתינה מתוך שמחה לילדים נכים המצטרפים למסע.

את המסע החלו קרוב למאה ג'יפים שהתכנסו ברחבת מחסני החירום של עיריית פתח תקווה בדרכם למנהרות רכבת ישראל החדשות שהוכשרו ונפתחו באופן מיוחד עבור המסע, לראשונה הוארה המנהרה הארוכה (כ-4 ק"מ) באור רכבי המתנדבים ובעיקר באור הבוקע מעיני הילדים הנכים שזו להם חוויה שנתית ייחודית.

משם המשיך המסע אל השטח בין הרים וסלעים כשברקע עדרי בקר במרעה ונוף עוצר נשימה של עמק איילון והרי ירושלים עד לסיומו בחוות עמק איילון שם נערכה מסיבה והדלקת נר חנוכה בהשתתפות ילד הפלא זוכה התוכנית ביה"ס למוזיקה עילי אבידני ומופע קסמים מרתק.

ממנהרות הרכבת נמסר כי הרעיון לקחת חלק במסע הגיבורים דרך מנהרות הרכבת המסמלת את הקדמה וההתפתחות של מדינת ישראל את החציבה באבן בדרך אל המטרה, עורר בהם התרגשות והתגייסות מהירה ע"מ לאפשר את החוויה הייחודית לילדים ולמתנדבים, למרות זאת ההתרגשות ברגע האמת כשמול עינך עשרות ג'יפים ועליהם ילדים נכים שמחים ומתלהבים היא עצומה ומחזקת ואנו שמחים להיות חלק ממעשה חשוב שכזה.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר "מדהים לראות עשרות מתנדבים מכל גווני הקשת תורמים יום עבודה, משקיעים בהוצאות הנסיעה מכיסם והכול במטרה אחת של לעשות טוב למישהו אחר, אין ספק שדווקא בימים אלו שלפני בחירות בהם יש נטיה לחשוב שרב המופרד על המחבר הרי שמסע שכזה יכול להוות מדד אמיתי לרוחם ואיכותם של המתנדבים".

שלומי: ילד נכה המשתתף זו השנה השלישית במסע מתאר, "יש הרבה אנשים טובים שעוזרים לנו בהתמודדות היומית ומעודם אותנו אבל במסע השנתי עם זק"א אנחנו פוגשים מתנדבים שמספרים לנו על משימות שהשתתפו בהם וחוויות שעברו במסגרת זק"א וזה נותן לנו כבוד גדול לטייל איתם ולהמשיך לשמור איתם על קשר כל השנה, אני נוסע עם אותו המתנדב כבר שנה שלישית כל שנה אני מחכה בכניסה לנקודת הכינוס כדי לפגוש את ג'רי המתנדב, אני לא מתקשר אליו כי אני יודע שאם אתקשר הוא יבוא בכל מחיר אפילו אם לא יכול אני פשוט מחכה לו בכניסה ומתפלל שגם השנה הוא יגיע".

צילום: בועז בן ארי
















זקא גיפים יחצ מסלול תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד