כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הנקודות מועברות לצבא

באמצעות עופות דורסים: התגלו גופות ליד יער בארי וסמוך לכיסופים

חלק מהגופות בשטח הן של מחבלים, שאותם צה"ל לא מפנה בעיקר במרחב הגבול. אך ככל שחולפים הימים הלוחמים נדרשים להבחין בסריקות בשטח בין גופות מחבלים לאלו של קורבנות הטבח

באמצעות עופות דורסים: התגלו גופות ליד יער בארי וסמוך לכיסופים
יער סמוך לזירה ברעים צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

בזכות איתור מיקומם של עופות דורסים ביישובי העוטף, נמצאו לפחות ארבע גופות ליד יער בארי וכיסופים. מדובר בגופות ממתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, שהיו בשטחים פתוחים ולא אותרו עד כה, כך מתפרסם היום ב-ynet.

מלאכת איתור הגופות של קורבנות הפלישה הרצחנית בנגב המערבי נמשכת גם בימים אלו בגבול רצועת עזה על ידי כוחות צה"ל, תוך שימוש בסריקות קרקעיות עם כלים משוריינים, תחת חיפוי אווירי. פעילות זאת מתבצעת במשורה מפני שמחבלים יורים מהשטח העזתי לעבר הכוחות שמחפשים גופות.

חלק מהגופות בשטח הן של מחבלים, שאותם צה"ל לא מפנה בעיקר במרחב הגבול. אך ככל שחולפים הימים הלוחמים נדרשים להבחין בסריקות בשטח בין גופות מחבלים לאלו של קורבנות הטבח. בשבועיים האחרונים משימה זו נהייתה קשה יותר בשל מצב הגופות. הכוחות משתמשים גם באמצעים מיוחדים לזיהוי מרחוק של הגופות המוטלות על הקרקע.

על מנת לסייע לכוחות, פנו בצה"ל לרשות הטבע והגנים בבקשה לסייע להם באיתור גופות, על ידי בדיקת המשדרים של עופות דורסים בעוטף.

באחד המקרים זוהה עיטם, שהגיע לארץ לאחר 24 ימים שהיה מחוץ לגבולות ישראל, במקום אחד בעוטף. בבדיקה התברר כי לידו כמה גופות. ברשות הטבע והגנים סברו שהעוף הדורס בבעיה או שהוא מת, אך בבדיקה התברר כי הוא נמצא ליד גופות ממתקפת חמאס. במקרה השני מדובר בעיט ניצי, שנמצא ליד גופות.

אוהד הצופה, אקולוג דורסים ברשות הטבע והגנים, סיפר: "יחידות מודיעין ויחידת אית"ן פנו אלינו בבקשה לסייע להם בנקודות ציון של הדורסים הממושדרים באזור העוטף. ראיתי שעיטם שמשדרנו בארץ ושוחרר בשמורת הטבע החולה בנובמבר 2022 נדד לצפון רוסיה. ב-23/10 חזר לארץ, שהה לילה בגולן, למחרת הגיע ליער בארי. העברתי את בנקודת ציון לצבא. לאחר מכן קיבלתי מידע שנמצאו ארבע גופות".

הצופה הוסיף: "הכנתי מפות של מיקומי הדורסים, כל יום מועברות הנקודות לצבא. לאחר כמה ימים ראיתי שעיט ניצי לא זז מספר ימים באזור צומת עלומים, העברתי את הדיווח והבנתי ששוב נמצאו גופות".

מלחמת חרבות ברזל יישובי עוטף עזה גופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד