כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מחיר המלחמה

מערכת ה"חץ": "עלות כל טיל היא כמיליון ש"ח"

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית שהיה ראש הפרויקט מספר על המערכת: "הפגיעה של טיל באליסטי יכולה להיות הרבה יותר קשה משל רקטה, בגלל הראש הקרבי הגדול"

מערכת ה"חץ": "עלות כל טיל היא כמיליון ש"ח"

אמש (שבת) שוגר טיל מעזה לכיוון הערבה מערכת "חץ" יירטה את הטיל ששיגר אתמול חמאס לכיוון יישובי הערבה. גם בשבוע שעבר טיל קרקע-קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל ממרחב ים סוף, יורט בהצלחה על ידי מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". מערכות הגילוי של חיל האוויר עקבו אחר מסלול הטיל והוא יורט בזמן ובמיקום המבצעי המתאימים ביותר.

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית ומאבות תוכנית "חץ", אמר היום בראיון בגל"צ על עלותו של מיירט בודד כי "מדובר בסדר גודל של כמיליון, אבל המחיר של יירוט הוא לא רלוונטי כי פוטנציאל הנזק של הירי אתמול הוא גדול לאין שיעור".

בשיחה עם 'וואלה' אמר כי "החץ הייתה מערכת ראשונה מסוגה בעולם. היא הוכיחה את היכולות שלה בניסויים שעשינו ביחד עם חיל האוויר ומשרד הביטחון בארץ ובעולם, אבל תמיד יש פער בין התכנונים למציאות. לכן אתה חייב לבנות את המערכת מספיק רובוסטית, שתוכל לפצות על פערים שעלולים להיווצר, ועדיין לעשות את העבודה. זה סיפוק עצום לכל מי שתכנן, שכתב לה אלגוריתמים, שניהל ושהיה שם לאורך כל השנים".

עוד אמר כי "השילוב בין חץ-2 לחץ-3 עושה את העבודה ומעניק הזדמנויות יירוט רבות יותר. כאן, בשני המקרים המכ"ם עקרב אחרי המטרה, וייצא טיל שפגע. כשמדובר בטיל ארוך טווח יש למפעילים בחיל האוויר יותר זמן לעשות תכנית יירוט ולהוציא אותה לפועל. כשמדובר בשיגור מעזה לערבה הכל מתנהל הרבה יותר מהר. זו הייתה הפעלה מדהימה של חיל האוויר, שיודע להחזיק מערכת הגנה אווירית רב שכבתית, שפועלת באופן רב גזרתי, מול הדרום, הצפון ותימן.

ראינו כמה חשוב שהחץ קיים. הפגיעה של טיל בליסטי יכולה להיות הרבה יותר קשה משל רקטה, בגלל הראש הקרבי הגדול, והמהירויות הגבוהה שמגבירה את האימפקט בפגיעה. כעת אנחנו ביחד עם השותפות שלנו בפרויקט, רפאל ואלביט, שותפים לתחקירי היירוטים".

התעשייה האווירית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד