כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פנייה לוועדת האתיקה

"מכחישת שואה פשוטו כמשמעו" | דרישה להרחיק את הח"כית

בעקבות הכחשת טבח נשים ותינוקות בעוטף עזה, של חטיב יאסין פנה הערב בבהילות סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת בדרישה להרחיק את הח"כית מהכנסת; "אסור לה ולו לשניה אחת להישאר בכנסת"

"מכחישת שואה פשוטו כמשמעו" | דרישה להרחיק את הח"כית
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סגן יו"ר הכנסת חבר הכנסת ניסים ואטורי מ'הליכוד' פנה לוועדת האתיקה בדרישה "תתכנסו באופן מידי והרחיקו את מכחישת הטבח אימאן חטיב יאסין. 

במכתב התלונה נכתב ששוגר ליו"ר הוועדה ח"כ ינון אזולאי נכתב: "מדינת ישראל והעם היהודי כולו חוו את היום הקשה ביותר מאז השואה. קרוב לאלפיים איש נרצחו, נטבחו ונחטפו בפשעי מלחמה אכזריים שלא נראו שנים רבות, אין בית אשר אין בו מת, יהודים וערבים דתיים וחילונים כולם ללא יוצא מן הכלל. בימים אלה אני מסייר בצפון ובדרום ביחד עם עוד חברי כנסת רבים במטרה לעזור לכל מי שנפגע".

"לצערי", כותב ואטורי, "ישנם אזרחים בודדים שבוחרים לירוק לבאר ממנה הם שותים ומעלים פוסטים שבהם הם מביעים תמיכה או הצדקה לרצח הנורא שארע בשמחת תורה. נדהמתי לראות שגם בכנסת ישראל ישנם קולות כאלה. היום הודיעה ח"כ איימן חטיב יאסין שלא נפגעו נשים ולא נרצחו תינוקות. אין לי מה להוסיף מלבד זה שהיא מכחישת שואה פשוטו כמשמעו ואסור לה ולו לשניה אחת להישאר בכנסת".

סיו"ר הכנסת ניסים ואטורי. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

לדבריו, "המשך כהונתה בכנסת הינה תקיעת סכין בלב המשפחות הנפגעות ובלב כל אזרחי ישראל יהודים וערבים כאחד. אני קורא ך לכנס באופן בהול את וועדת האתיקה ולהרחיק את ח"כ חטיב למשך הזמן המקסימלי האפשרי".

בתוך כך דווח הערב כי הנהגת רע"מ הודיעה לח"כ אימאן ח'טיב יאסין שאין לה מקום ברשימתה לכנסת ודרשה ממנה להתפטר באופן מיידי בעקבות דבריה על הטבח בשביעי לאוקטובר.

הכחשת שואה ועדת האתיקה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד