ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הצהרה חריפה נגד התקיפות

הנציבות האירופית: יהודי אירופה חיים בפחד, מגנים את המעשים הללו

תקריות אנטישמיות התגברו ברחבי אירופה לאחרונה ומזכירות תקופות אפלות ביותר בהיסטוריה, הנציבות האירופית גינתה את התקיפות בחריפות: "אנו מגנים את המעשים הנתעבים הללו בצורה החריפה ביותר"    

הנציבות האירופית: יהודי אירופה חיים בפחד, מגנים את המעשים הללו
מגן דוד על הקיר צילום: ארגון הגג של יהודי צרפת UEJF

עליית התקריות האנטישמיות ברחבי אירופה הגיעה לרמות יוצאות דופן בימים האחרונים, התקיפות מזכירות כמה מהתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה, יהודי אירופה היום שוב חיים בפחד מאז ה-7 באוקטובר, אז חמאס ביצע טבח מחריד בתושבי הדרום.

הנציבות האירופית פרסמה הצהרה חריפה נגד התקיפות: "ראינו התעוררות מחודשת של תקריות אנטישמיות ורטוריקה אנטישמית באיחוד האירופי ובעולם. בקבוקי תבערה הושלכו על בית כנסת בגרמניה, מגני דוד רוססו על בנייני מגורים בצרפת, בית קברות יהודי חולל באוסטריה, חנויות יהודיות ובתי כנסת הותקפו בספרד, מפגינים קוראים סיסמאות שנאה נגד יהודים. בזמנים קשים אלה האיחוד האירופי עומד לצד הקהילות היהודיות שלו. אנו מגנים את המעשים הנתעבים הללו בצורה החריפה ביותר. הם יוצאים נגד כל מה שאירופה מייצגת. נגד ערכי הליבה שלנו ודרך החיים שלנו".

עוד נאמר בהצהרה: "אל מול מודל החברה שאנו מייצגים, כזה המבוסס על שוויון, הכלה וכיבוד מלא של זכויות האדם. יהודי, מוסלמי, נוצרי - אף אחד לא צריך לחיות בפחד מאפליה או אלימות בגלל דתו או זהותו. האיחוד האירופי נחוש להגן על רווחתם של כל הקהילות שלו, אתניות, דתיות או אחרות. עלינו להילחם נגד העלייה באנטישמיות, כמו גם את העלייה בשנאה אנטי-מוסלמית שאנו עדים לה במהלך השבועות האחרונים - שאין לה מקום באירופה. יש לנו כבר כלים רבי עוצמה ברשותנו לטפל בתקריות כאלה: חוק האיחוד האירופי מפליל הסתה פומבית לשנאה ואלימות וקובע גישה משותפת להתמודדות עם דברי שנאה ופשעי שנאה גזעניים ושנאת זרים".

לסיום נאמר: "בשיתוף פעולה עם המדינות החברות, נמשיך להגביר את אמצעי האבטחה. כבר הגדלנו את המימון של האיחוד האירופי כדי להגן על מקומות פולחן, במקביל אנו מגבירים את אכיפת החקיקה הרלוונטית כדי להבטיח שפלטפורמות מקוונות יגיבו במהירות וביעילות לתוכן אנטישמי או אנטי-מוסלמי באינטרנט, בין אם זה תוכן טרור, דברי שטנה או דיסאינפורמציה. האחריות המשותפת שלנו כאירופאים היא להשמיע קול נגד שנאה על כל צורותיה ולעמוד נגדה".

אנטישמיות תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד