כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחרי המלחמה

דיווח: נתניהו חושב שיש לבדוק את הקשר בין הסרבנות למוטיבציה של סינוואר

ראש הממשלה נתניהו חושב שאחרי המלחמה צריך לבחון את הקשר בין המוטיבציה של יחיא סינוואר, לגילויי הסרבנות בזמן המחאה נגד הרפורמה המשפטית. הציטוט מעורר סערה: גנץ ו'אחים לנשק' תוקפים: "נתניהו תוקע סכין בגב הלוחמים בזמן מלחמה" | לשכת ראש הממשלה מזימה את הדיווח: "לא אמר בשום אופן שהסרבנות היא זו שהובילה את החמאס לתקוף את ישראל"

דיווח: נתניהו חושב שיש לבדוק את הקשר בין הסרבנות למוטיבציה של סינוואר
נתניהו בבסיס פלמחים צילום: Yossi Aloni/FLASH90

ראש הממשלה בנימין נתניהו סבור כי יהיה צורך לבחון את "הקשר בין גילויי סרבנות למהלכים ולמוטיבציה של סינוואר", כך לפי דיווח 'חדשות 13'.

יו"ר 'המחנה הממלכתי', השר בני גנץ תקף את דברי נתניהו ואמר: "מעל 100% התייצבות למילואים והתגייסות יוצאת דופן של כל החברה הישראלית - הם התשובה המוחצת לכל אויבינו. התחמקות מאחריות והטלת רפש בעת מלחמה הם פגיעה במדינה. ראש הממשלה חייב לחזור בו מדבריו באופן חד וברור. אני מבקש לחזק שוב את כל המשרתים - מכל מקום. בזכותכם - אנחנו ננצח".

מתנועת אחים לנשק נמסר: "נתניהו תוקע סכין בגב הלוחמים בזמן מלחמה. לא נתבלבל מספין שמנסה לחפות על חולשתו של ראש הממשלה אל מול שרים שרוצים להפיל פצצת אטום בשונה ממך ומהבן שלך שלוחם מהמקלדת במיאמי, אנחנו עסוקים בלאפשר לצה"ל לנצח. כל העם- צבא ורק אתה ממשיך בלקרוע את העם. לא תצליח".

לשכת ראש הממשלה הכחישה ומסרה תגובה פומבית, לפיה: "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה לא אמר בשום אופן שהסרבנות היא זו שהובילה את החמאס לתקוף את ישראל. ראש הממשלה אמר לפני המלחמה שאל על אויבנו לטעות בנו - וכי בזמן אמת כולם התייצבו, כפי שאכן קרה".

מאוחר יותר פרסם ראש הממשלה נתניהו ברשתות החברתיות הכחשה מפורשת, בה כתב: "חמאס פתח במלחמה נגדנו כי הוא רוצה להרוג את כולנו ולא בגלל שום ויכוח בתוכנו. חמאס טעה - ולכן יחוסל. רק יחד ננצח".

בתוך כך, גורם מדיני התייחס הערב ללחימה מול ארגון הטרור חמאס והבהיר: "אני לא רואה מצב שלישראל לא תהיה אחריות ביטחונית עליונה בעזה". לדבריו, אחרי המלחמה לא מספיק לעשות שיקום של עזה, אלא יש להעביר אותה תהליך של דה נאציפיקציה".

הגורם הוסיף: "התרבות הזו (של רצון להרג יהודים) עדיין קיימת ברש"פ".

על סוגיית החטופים אמר הגורם המדיני: "יוסי כהן לא מונה לשמש כשליח מטעם ראש הממשלה. הוא אמנם פנה לראש הממשלה בתחילת המלחמה עם מסר ממנהיג ערבי. ראש הממשלה קיבל את המסר, אך הנחה אותו לעבוד תחת ראש המוסד הנוכחי ברנע".

יוסי כהן חמאס בנימין נתניהו יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד