כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
זומן לשיחת נזיפה

נתניהו ביקש לפטר את השר אליהו ונבלם

אחרי דבריו המקוממים של השר עמיחי אליהו כי אחת האופציות היא השלכת פצצת אטום על עזה מדווח הערב כי נתניהו ביקש לפטרו ופנה בשל כך לראש מפלגתו - בן גביר שהביע התנגדות נחרצת לצעד החריף | בינתיים ראש הממשלה זימן את אליהו לשיחת נזיפה

נתניהו ביקש לפטר את השר אליהו ונבלם
השר עמיחי אליהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה היום לפטר את שר המורשת עמיחי אליהו 'מעוצמה יהודית' ופנה בעניין לראש מפלגתו השר איתמר בן גביר.

השניים שוחחו אבל בן גביר לא היה מוכן לשמוע על צעד חריף שכזה. בן גביר טען שזה מוגזם וצריך לעסוק כרגע בהשמדת חמאס ולא בחינוך שרים. נתניהו נלחץ וויתר. כך דווח ב'חדשות 12'.

במקביל מדווח ב'ישראל היום' כי ראש הממשלה זימן את השר אליהו לשיחת נזיפה על דבריו שגרמו נזק מדיני כבד בעולם כולו.

כזכור, שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) התראיין הבוקר (ראשון) ברדיו 'קול ברמה' ואמר כי אחת האפשרויות היא להטיל פצצת אטום על רצועת עזה.

אליהו אמר: "לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי. אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה". כשנשאל האם צריך להטיל פצצת אטום על כל עזה השיב: "זאת אחת האפשרויות".

לאחר שצוין בפני השר אליהו כי ישנם יותר מ-240 חטופים ישראלים בשבי חמאס ברצועת עזה השיב השר מעוצמה יהודית: "מתפלל ומקווה לשובם, אבל יש גם מחירים במלחמה".

לדבריו, "בעזה צריכים להתחנן שיחזירו את החטופים. במלחמה משלמים מחירים. למה החיים של החטופים, שאני מאוד רוצה שישחררו אותם, יותר חשובים מהחיים של החיילים ושל האנשים שיירצחו אחר כך?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה״ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון".

לאחר מכן השר עמיחי אליהו הבהיר את דבריו: "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית. אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי. זו הנוסחה היחידה שהמדינות הדמוקרטיות יכולות להתמודד בעזרתה עם הטרור. במקביל, ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הכל בכדי להחזיר את החטופים בריאים ושלמים".

אך למרות זאת ראש הממשלה נתניהו החליט להשעות את השר עמיחי אליהו מישיבות הממשלה עד להודעה חדשה.

בנימין נתניהו איתמר בן גביר מלחמת חרבות ברזל עזה עמיחי אליהו פצצת אטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד