י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
טעות בזיהוי

אמילי בת ה-8 לא נרצחה אלא נחטפה לעזה

משפחתה של אמילי הנד בת ה-8 מקיבוץ בארי התבשרה שהיא נחטפה לעזה ולא נרצחה כפי שעודכנו לפני שלושה שבועות. לפני 3 שבועות אמר אביה: "מבין האפשרויות הקשות שהיו נשמתי לרווחה כשגיליתי שהיא מתה"

מחבלים פורצים לבארי
מחבלים פורצים לבארי צילום: מתוך התיעוד

כחודש אחרי הטבח בישובי הדרום אז נטבחו כ-1,400 גברים נשים וטף, משפחתה של אמילי הנד בת ה-8 מקיבוץ בארי התבשרה שהייתה טעות בזיהוי, אמילי לא נרצחה כפי שחשבו תחילה, אלא נחטפה לעזה כשהיא בחיים.

בסוף השבוע האחרון קציני צה"ל הודיעו למשפחה שהייתה טעות בזיהוי ואמילי נחטפה כשהיא בחיים לעזה, כך דיווח אתר Ynet. בני המשפחה השבורים שבשבועות האחרונים התאבלו על ביתם, החלו לפעול להשיבה הביתה. המשפחה פנתה לממשלת אירלנד מאחר שיש לאמילי אזרחות אירית.

כזכור לפני שלושה שבועות בראיון קורע לב לרשת CNN, הנד פרץ בבכי כשסיפר על הרגע שבו נאמר לו שסוף סוף גופת בתו נמצאה - ואמר שתגובתו הייתה הקלה על כך שהיא לא נחטפה במקום.

"הם אמרו "מצאנו את אמילי היא מתה" ואני פשוט אמרתי "כן כן", וחייכתי, כי אלו החדשות הטובות ביותר על האפשרויות שידעתי" אמר הנד בקול רועד.

כשהוא התבשר על רצח בתו הוא הוסיף: "אלה החדשות הטובות ביותר מהאפשרויות שהכרתי" הוא אמר עם דמעות.

"היא או היתה מתה, או נחטפה לעזה. ואם אתם יודעים מה הם עושים לאנשים בעזה, זה יותר גרוע ממוות", אמר.

"לא יהיה להם אוכל. לא יהיו להם מים. היא תהיה בחדר חשוך מלא באנשים. ומפוחדת כל דקה, אז המוות היה ברכה. ברכה מוחלטת".

כאמור, בסוף בני המשפחה שגילו כי אמילי בחיים בעזה, פועלים סביב השעון כדי להשיבה לישראל. ופנו לממשלת אירלנד מאחר שיש לאמילי אזרחות אירית.

חמאס עזה בארי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד