א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אל ג'זירה הדהדו את הבלוף

שכיר חרב המציא שישראל שכרה אותו: התקשורת הספרדית נפלה בפח

העיתון הספרדי "אל מונדו" פרסם כי צה"ל משתמש במספר שכירי חרב שעובדים עם חברות צבאיות פרטיות לביצוע פעולות צבאיות, שחלקם קשורים לתמיכה עקיפה במלחמה בעזה. אך מתברר כי האיש המציא סיפור והפיל את התקשורת הספרדית בפח, כמובן רשת אל ג'זירה מיהרה להדהד את השקרים

שכיר חרב המציא שישראל שכרה אותו: התקשורת הספרדית נפלה בפח
פעילות הכוחות צילום: דובר צה"ל

העיתון הספרדי "אל מונדו" דיווח כי צה"ל משתמש במספר שכירי חרב שעובדים עם חברות צבאיות פרטיות שחלקם קשורים לתמיכה עקיפה במלחמה בעזה.

העיתון שוחח עם אחד מהם, חייל לשעבר בצבא ספרד, פדרו דיאז פלורס קורלס (בן 27), לטענתו הוא שכיר חרב לתמיכה בכוחות צה"ל, הוא השתתף בעבר בקרבות בעיראק ובמלחמת רוסיה-אוקראינה ועבר משם לישראל. 'אל מונדו' דיווח כי "צבא קטן" של שכירי חרב פועל בתוך ישראל לביצוע משימות מיוחדות.

החייל לשעבר בצבא ספרד אמר ל'אל מונדו' שעבודתו עם צה"ל משתלמת מאוד מבחינה כלכלית, שכן הוא מקבל 3,900 יורו לשבוע, שלא לדבר על פיצוי על משימות אחרות, סכומים ופרטים שככל הנראה הומצאו, אין אף גורם רשמי שאישר אותם, אך ברשת אל ג'זירה מיד הדהדו את הבלוף.

לטענת קורלס הוא נשכר כשכיר חרב על ידי "שתי חברות צבאיות פרטיות שאיתן עובד הצבא הישראלי לביצוע משימות צבאיות". העיתון פרסם תמונה של קורלס כביכול עם מדי מג"ב לצד חיילי מג"ב.

החייל המציא לעיתון הספרדי שהוא נלחם במלחמה באוקראינה "מתוך כבוד לעקרונות שלו בהגנה על אוקראינה מפני הפלישה הרוסית", אבל עם ישראל המטרה שלו היא כספית בלבד.

הוא טען כי אינו משתתף במלחמה באופן ישיר, ותפקידו ושל חבריו שכירי החרב מוגבל במתן תמיכה ביטחונית לשיירות צה"ל ברצועת עזה.

קורלס הוסיף כי אחד מתפקידיו היא גם להבטיח את אבטחת המחסומים בגבולות עזה וגם ירדן, וכיום הוא עובד ברמת הגולן.

באל מונדו דווח כי פדרו עובד עם שכירי חרב מלאומים שונים, כולל צרפתים, גרמנים, אלבנים ואפילו נחתים אמריקאים או חברי הכוחות המיוחדים שלחמו בעיראק, אפגניסטן, מאלי או קוסובו, טענות ודיווחים שלא קיבלו אישור מאף גורם רשמי בוודאי לא גורם ישראלי.

קורלס הסביר כי עזיבת אוקראינה באה משום שהוא כבר לא קיבל את משכורתו באופן קבוע, בנוסף "לחולשת אמצעי ההגנה שלהם".

כאשר נשאל אותו כיצד הוא תומך בצבא שיורה לעבר אוכלוסייה אזרחית בעזה, השכיר הספרדי השיב כי חמאס אחראי על כך, וחזר על כך שהוא בישראל בשביל הכסף, "הם משלמים טוב מאוד, מספקים ציוד טוב והעבודה כאן שקטה".

שלומי הלר דיווח באתר 'וואלה' כי מבדיקה מול מג"ב שכידוע אינו מעורב בלחימה בתוך עזה, והכוחות הפועלים ברצועה הינם צה"לים בלבד עולה, כי פלורס הונה לכאורה את העיתון הספרדי, והשתמש בתמונת פוטושופ של לוחמי מילואים של מג"ב שהצטלמו בעוטף ירושלים וערך תמונה של לוחמי מג"ב שעלתה לרשתות החברתיות תוך שהוא מופיע בה בצורה מבוימת.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לוואלה: "מדובר במידע כוזב, משטרת ישראל לא פנו ולא שכרו את שירותיו של אף שכיר חרב שיילחם לצדם של לוחמי מג"ב. בניגוד לתמונה המקורית המצורפת, ניתן לראות כי בתמונה שפורסמה, פני הלוחם מעוותים".

 

ספרד חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד