כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

זה באמת מצדיק כל כך הרבה שנאה? • טור

אם דמותו של מרן הגר"ע עומדת לנגד פניהם של דרעי וישי - עליהם למנוע בכל מחיר את האלימות, השנאה והרוע

זה באמת מצדיק כל כך הרבה שנאה? • טור

דרכה של כל תעמולת בחירות שהיא מצליחה להוציא מכולנו גם הרבה רוע, לא הייתי נדרש לכתוב על כך - לולא ראיתי שזה כבר מתחיל לפגוע במחנה החרדי.

נדמה לפעמים שיש לנו איזה כפתור השמדה עצמית, שאנחנו לפעמים שוכחים שמי שבאמת חפץ בכך שניעלם הם לא מצביעי המפלגה החרדית היריבה, כי אם אחרים לגמרי, אנחנו מוכנים לנהל מאבקים יצריים עם שנאה והכפשה, ושוכחים שאלו האחים שלנו, שמחר הם ישלימו לנו מניין בבית הכנסת, ויש סיכוי שילדיהם לומדים עם ילדיך.

האלימות המילולית, ולאחרונה גם הפיזית, הן האיתות החזק ביותר שיש לעצור את הכל, ולחשוב האם כל זה שווה, האם עוד מושב בכנסת שווה שנאת אחים כה גדולה? הכפשות, השמצות, רבנים שמתבזים, האם כל זה באמת שווה? הרי גם אז לא בטוח שהמפלגה אליה נצביע תשב בוודאות בקואליציה, היא יכולה להתייבש באופוזיציה, אבל המלחמה שקדמה לבחירות לעולם לא תתייבש, היא תמשיך לחלחל ולבעבע, ולגרום נזקים.

קחו לדוגמא את נושא התפלגות אלי ישי מש"ס, ראו מה קורה בתקשורת הכתובה ובמרשתת, הלא אותו ציבור שהבין שבמשך שנים הפלו אותו [ועדיין ממשיכים], אותו ציבור שהרגיש פגוע [ועדיין פגוע] התלכד לכדי מפלגה, בזכות מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, דמות מורמת מעם, יחידה בדורה ונדירה, וכעת לאחר לכתו - ההתפלגות גרמה למתיחות והכפשות הדדיות, מאותם אלו שהתאחדו בכדי להחזיר את כבודם האבוד, האם כך ניתן להחזיר עטרה ליושנה?

אינני נוקט עמדה לצד זה או אחר, אך דבר אחד בטוח, גם זוג שמתגרש ל"ע יכול להתגרש בדרכי שלום, ללא פגיעה בילדים ופגיעות אישיות, ומצד שני הוא יכול להתגרש במלחמות עולם, וכפי הנראה כרגע, כאן מדובר במלחמת עולם קטנה שפרצה, וכשתתחיל תעמולת הבחירות - היא אף תגדל.

אם דמותו של מר"ן אכן מול עיניהם של שני האישים המובילים, אז אני מצפה בהחלט שהם יעשו הכל כולל הכל כדי שלא נשמע הכפשות ולא נצפה באלימות אחד כלפי השני. שכל אחד "ימכור" את משנתו הסדורה, ישמע הציבור, יחליט ויצביע - או שלא.

ובלי מילה על יהדות התורה אי אפשר..שמונה נרות חנוכה יש לנו, וכל אחד חשוב! תחסיר חלילה נר אחד, ולא קיימת את המצווה, נר אחד עושה את כל ההבדל, האם יצאת ידי חובה בקיום מצווה חשובה ונפלאה זו.

המקום השמיני זאת הייתה הבעיה? כל כך קשה היה לתת אותו לנציג של החרדים העובדים? ציבור רחב שמרגיש שהוא לא מיוצג כיאות, ציבור רחב כל כך שמרגיש שהוא נדרש רק לתת ולתת, להירתם להצלחת המשימה של התנועה להצלחת הבחירות, לעשות "ככל אשר יורוך", אבל כשזה מגיע אליו שוכחים אותו? הרי המנדט השמיני, לדעתי לא יגיע בבחירות הללו, אבל הוא היה סמלי, בעל ערך לציבור גדול, שרצה לקבל הכרה, הערכה וגמול, על תמיכתו ללא סייגים כל השנים.

אם מישהו חושב שההתעלמות הזו תימשך הלאה והלאה טעות בידו, המנדט השמיני יאחר להגיע גם בכנסת הבאה, הוא פשוט ינדוד למקום אחר, אל דאגה - למקום של תורה! ויהיו גם רבנים שיתנו את ברכתם, שהרי למדנו, שעל כל אחד מוטלת המצווה של "עשה לך רב" אבל בל נשכח גם את "וקנה לך חבר".
טור חרדים שס יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד