י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צה"ל זירז את התהליך

לוחם הסיירת שהיה בתהליך גיור: "אני רוצה למות כיהודי"

לוחם שהוקפץ ב-7 באוקטובר ונלחם בכפר עזה נגד מחבלים ביקש להשלים את תהליך הגיור. הרבנות הצבאית אישרה את הבקשה והוא הוכר כיהודי. הלוחם פרץ בבכי: "הבנתי שאני חייב לעשות הכול כדי לסיים את תהליך הגיור מהר ככל הניתן"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

לוחם באחת היחידות המיוחדות שלחמו בתוך קיבוצי העוטף במהלך השבת השחורה, פנה בבקשה לבית הדין הצבאי לגיור לקדם במהירות האפשרית את השלמת תהליך הגיור שהתחיל לפני מעל לעשרה חודשים.

על פי הדיווח של קובי נחשוני באתר Ynet, בסוף השבוע שעבר הגיע החייל א' לבית הדין הצבאי לגיור, לדיון במעמד שלושה דיינים. דיון בו קובעים הדיינים אם המועמד לגיור השלים את התהליך בהצלחה ואם ניתן לגייר אותו. לאחר שענה על כלל השאלות של הדיינים, ביקש א' להסביר לדיינים מדוע הוא מעוניין להשלים את הליך הגיור במהירות האפשרית.

"מאוד רציתי לבוא לכאן היום ולהשלים את הגיור כי אני יודע שאני עלול למות בקרב, ואם זה חס וחלילה יקרה, אני רוצה למות כיהודי. לכן חשוב לי לא לחכות", אמר החייל לדיינים בבכי.

הדיינים ביקשו מאנשי הרבנות הצבאית לעשות כל מה שאפשר כדי שניתן יהיה להשלים את גיורו עוד באותו יום. לשם כך נקבע דיון מיוחד, ובו הושלם תהליך גיורו של א'. עוד דווח, כי לאחר סיום הדיון התנצל החייל בפני הנוכחים על כך שפרץ בבכי במהלך הדיון הראשוני: "כל מה שהתרחש בקרבות יצא ממני באותו זמן. זאת הפעם הראשונה שהרשיתי לעצמי להוציא את כל מה שהצטבר בתוכי מאז תחילת המלחמה. בגלל כל מה שראיתי שם הבנתי שאני חייב לעשות הכול כדי לסיים את תהליך הגיור מהר ככל הניתן".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד