ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הסיוע ההומניטרי יגדל

נשיאת הנציבות האירופית: "הרצח החמור ביותר של יהודים מאז השואה"

נשיאת הנציבות האירופאית דיברה בכינוס שגרירי האיחוד האירופי, ותקפה את ארגון הטרור חמאס. "חובתנו המוסרית להפגין סולידריות מלאה עם ישראל". היא ציינה כי תמיכה בישראל היא חיונית, אך חשוב לשלוח סיוע לאזרחים בעזה

נשיאת הנציבות האירופית: "הרצח החמור ביותר של יהודים מאז השואה"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

אורסולה פון דר ליין פוליטיקאית גרמנייה, המכהנת כנשיאת הנציבות האירופי, תקפה את ארגון הטרור חמאס - דאעש שטבח במעל 1400 ישראלים.

"אין הצדקה לזוועה שחמאס ביצע נגד גברים, נשים, ילדים ותינוקות חפים מפשע ב-7 באוקטובר. הרצח ההמוני החמור ביותר של יהודים מאז השואה, חובתנו המוסרית להפגין סולידריות מלאה עם עם ישראל. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, בהתאם למשפט הבינלאומי ולמשפט ההומניטרי הבינלאומי" אמרה נשיאת הנציבות האירופי בכינוס שגרירי האיחוד האירופי.

היא הוסיפה: "זה מה שנותן לנו את האמון לדון בתגובת ישראל לטרור חמאס. אבל גם להעלות רעיונות לגבי פתרון פוליטי נחוץ מאוד, תוך הישענות על המורשת שלנו עם פתרון שתי המדינות. ובגלל זה היה הכרחי לכל כך הרבה מנהיגים אירופיים לבקר בישראל לאחר מתקפת הטרור".

היא ציינה כי תמיכה בישראל היא חיונית, אך חשוב לשלוח סיוע לאזרחים בעזה. "המצב ההומניטרי חמור. מניין ההרוגים והסבל של אזרחים פלסטינים הוא טרגי. וכקובעי מדיניות אנו עומדים בפני דילמה איומה. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה בזמן שחמאס נמצא בבונקר, מסתיר לוחמים ומאחסן נשק מתחת למחנות פליטים ותשתיות אזרחיות".

היא התייחסה לשימוש שחמאס עושה באזרחים כמגינים אנושיים: "חמאס משתמש בבירור בפלסטינים חפים מפשע ובבני ערובה כמגן אנושי. זה מחריד. זה רוע טהור. ולבנו מדמם לנוכח התמונות של ילדים קטנים שנשלפו מתחת להריסות. לכולנו, כדמוקרטיות וכבני אדם, מוטלת האחריות לעשות הכל כדי להגן על אזרחים שנקלעו לכך. לכן, בעוד שלישראל יש את הזכות להילחם בחמאס, חיוני גם שהיא תשאף להימנע מנפגעים אזרחיים, ולהיות ממוקד ככל האפשר. כי כל חיי אדם חשובים, בין אם זה ישראלי או פלסטיני. וזה מרכזי בהסברה הדיפלומטית שלנו בימים ובשבועות אלה".

היא הודיעה כי הסיוע ההומניטרי לעזה יגדל בעוד 25 מיליון אירו. האיחוד האירופי יוציא סך של 100 מיליון אירו בסיוע הומניטרי לאזרחים בעזה. במקביל ציינה, "אנו פועלים עם ישראל, מצרים והאו"ם כדי להכניס שיירות סיוע נוספות לעזה".

על החטופים היא אמרה: "מדינות מובילות באיחוד עושות מאמצים להביא את כל בני הערובה למקום מבטחים. זהו אחד ממשברי הערובה הגדולים בתולדות אירופה, וגם עבור מדינות רבות שאינן אירופיות. כולם חייבים להגיע הביתה אל יקיריהם. ואנחנו נתמוך בכך בכל דרך אפשרית. כל בן ערובה חשוב. החוטפים שלהם צריכים לשחרר אותם, ולשחרר אותם עכשיו".

בנוגע להמשך המערכה בעזה אמרה: "ארגון הטרור חמאס אינו יכול לשלוט בעזה. צריכה להיות רק רשות פלסטינית אחת ומדינה פלסטינית אחת. לא יכולה להיות נוכחות ביטחונית ישראלית ארוכת טווח בעזה. עזה היא חלק מהותי מכל מדינה פלסטינית עתידית. אין עקירה בכפייה של פלסטינים מעזה. זה יהיה רק ​​מתכון לאי יציבות אזורית יותר".

לגבי מדינה פלסטינית אמרה: "מצור מתמשך על עזה לא יכול להימשך, המדיניות הזו לא עבדה. חמאס המשיך בבניית הארסנל שלו, בזמן שכלכלת עזה קרסה. 70% מהצעירים בעזה הם ללא עבודה. וזה רק יכול להוביל להקצנה רבה יותר. כל מדינה פלסטינית עתידית חייבת להיות בת קיימא, גם מנקודת מבט כלכלית. ואירופה מוכנה לעבוד עם כל האנשים והמדינות באזור כדי לגרום לזה לקרות".

האיחוד האירופי חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד