כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אין תקומה: אורי אריאל יישאר בבית היהודי

מכה קשה לח"כ אלי ישי: למרות מאמציו של שר הבינוי אורי אריאל, החליטו חברי מרכז 'תקומה' לשמר את הברית עם הבית היהודי, ולא לפרוש לטובת ריצה משותפת עם מפלגתו של ישי • בעקבות ההחלטה, צפוי הרב דב ליאור להעביר את תמיכתו מ'תקומה' ל'העם איתנו'; ח"כ אורית סטרוק תשוריין במקום ריאלי • בנט ובן דהן בירכו על החלטת המרכז

אריאל אמש בועידת תקומה. צילום:פלאש 90
אריאל אמש בועידת תקומה. צילום:פלאש 90

חברי מרכז מפלגת 'תקומה' אישרו בשעות הקטנות של הלילה (מוצ"ש) את המשך קיומה של השותפות עם מפלגת הבית היהודי מפד"ל החדשה, כך שבמקומות 2, 9, 14 ו-18 ישובצו מתמודדים מטעם מפלגת תקומה. מרכז המפלגה החליט שהמפלגה תמשיך לשמור על מסגרת מפלגתית עצמאית בתוך הרשימה המשותפת.

השר אריאל הציג בפני חברי המרכז את היתרונות והחסרונות של הליכה משותפת עם הבית היהודי או עם מפלגתו החדשה של אלי ישי. השר אריאל בירך על התוצאות ואמר: "אני מאמין שכולנו נתגייס כדי להגיע לתוצאות הכי טובות לימין כולו ולטובת הבית היהודי".

השר אריאל אמר בפתח הדברים: "יכולנו להביא לכם הסכם חתום ולבקש תאשרו או שלא תאשרו. זה עובד ככה ביש עתיד של יאיר לפיד וגם בתנועה של לבני או אצל ליברמן. חשוב לי להבהיר כאן שאני אקבל כל החלטה שיחליט המרכז ואני אתגייס לכל משימה שתוחלט על ידי המרכז, בין אם זה ימצא חן בעיניי ובין אם לאו. אני בטוח שבעיני החברים עומדת טובת עם ישראל תורת ישראל וארץ ישראל תהיו נאמנים לדרך, תקשיבו, אני בטוח שההחלטה שתהיה לטובת הכלל ותחזק את הדברים שאנחנו מאמינים בהם".

למרות הדברים, מלבד המכה לח"כ אלי ישי, שייאלץ לנסות ולשבור את מחסום אחוז החסימה לבדו, מדובר בהפסד לאורי אריאל ולרב דב ליאור - שהובילו בימים האחרונים את הנסיון לפצל את תקומה מהבית היהודי.

יו"ר "הבית היהודי" השר נפתלי בנט אמר הבוקר בעקבות ההחלטה: ״אני מברך את מרכז תקומה על החלטתו להביא לאחדות במחנה. גדול המשותף על המפריד ומשימות גדולות עומדות בפנינו. ארץ ישראל, צביונה ובטחונה עומדים על כף המאזניים, ורק יחד נעמוד במשימות העומדות בפנינו להנהגת עם ישראל״.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, שהודיע כי הוא מוותר על השריון מטעם מפלגת "תקומה" ומתמודד בפריימריז, בירך על ההחלטה שהתקבלה במרכז מפלגת תקומה: "אני שמח שהשיקול הציבורי וטובת עם ישראל גברה הערב וחברי בתקומה החליטו לתמוך באיחוד עם הבית היהודי.

"בזכות האחדות הזאת, הציבור בעזרת ה' יישאר מלוכד וגדול ובכך נצליח להתמודד עם האתגרים הבאים העומדים לפנינו בכנסת הבאה, לשמור על אחדותה של הארץ ולשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל ועל הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. מדובר בצעד חשוב לגוש הימין, שיישאר בעזרת ה' גדול וחזק בבחירות הקרובות וירכיב את הממשלה הבאה".

בעקבות ההפסד יעביר ככל הנראה הרב ליאור את תמיכתו לאלי ישי וייפרד מתקומה, לאחר שבתחילת הערב הוציא מכתב תמיכה בישי ובבחירות האחרונות תמך במפלגת עוצמה לישראל. ההחלטה תגרום גם לכך שככל הנראה ח״כ אורית סטרוק תישאר בכנסת הבאה.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים
כלפא אריאל הצבעה הבית היהודי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד