ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
האמריקנים היו בסוד העניינים

הסיוע ההומניטרי שהצניח חיל האוויר הירדני בעזה לא נבדק ע"י ישראל

הסיוע ההומניטרי שהצניח חיל האוויר הירדני אתמול בעזה לא נבדק ע"י אף גורם ישראלי. המלך עבדאללה היה אמור להיות על מטוס התובלה, אך בסוף זה היה רמטכ"ל צבא ירדן

הסיוע ההומניטרי שהצניח חיל האוויר הירדני בעזה לא נבדק ע"י ישראל
הציוד שהוצנח צילום: ארמון הנשיאות הירדני

מלך ירדן, עבדאללה השני, היה אמור בעצמו להיות על מטוס התובלה הירדני מסוג הרקלוס שהטיל אתמול סיוע מהאוויר לבית חולים שדה של ירדן בצפון הרצועה. אך לבסוף הרמטכ"ל הירדני נשלח למשימה, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

‏בנוסף דווח, כי הסיוע המדובר הכיל תרופות, ציוד רפואי, תחבושות ואוכל בסיסי. הירדנים תיאמו עם ישראל מה בדיוק הסיוע שהוצנח לעזה, אבל אף גורם ישראלי לא בדק אותו פיזית, השיח בין ישראל לירדן התקיים במשך כמה ימים ורק אתמול הצדדים הגיעו להסכמה בעניין הטלת הסיוע האווירי.

‏עוד דווח, כי אותם גורמים ירדניים אמרו ל'כאן חדשות' כי מבחינתם הציר האווירי הזה יישאר אופציה גם בהמשך, כל עוד לא יהיה ניתן להעביר את הסיוע ההומניטרי בציר היבשתי. הם גם ידעו לספר כי האמריקנים היו בסוד העניינים של המהלך.

כזכור כפי שדיווחנו, חיל האוויר הירדני הצניח אתמול סיוע רפואי ותרופות לבית חולים שדה של ירדן בעזה, כך עדכן מלך ירדן, עבדאללה השני בטוויטר. גורם צבאי ירדני מסר כי בהנחיית המלך, מטוס של חיל האוויר הירדני, העביר באמצעות מצנחים סיוע רפואי דחוף לבית חולים שדה הירדני בעזה אחרי שאספקתו עמדה להיגמר ובצל העיכוב בהגעת הסיוע ההומניטרי לעזה.

עזה חמאס ירדן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד