ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

ציר חדש? הגר"ש כהן והגר"ש אוירבך נועדו שוב

דיווח: על הפרק - תמיכה בש"ס מצד בני תורה בתמורה לאיסור להתייצב מצד מועצת החכמים • בני תורה: פגישות מקריות בין השניים

הגרש"א והגר"ש כהן בבר מצוה בי"ד כסלו (באדיבות המצלם)
הגרש"א והגר"ש כהן בבר מצוה בי"ד כסלו (באדיבות המצלם)

האם מאחורי הקלעים נרקמת ברית פוליטית חדשה בין ש"ס ו'בני תורה'? על פי פרסומים הבוקר (א'), בשבועיים האחרונים התקיימו שתי פגישות בין הגר"ש כהן נשיא מועצת החכמים לבין הגר"ש אויערבך מנהיג מפלגת 'בני תורה', במטרה לקבל את תמיכת 'בני תורה' בש"ס.

על פי דיווחו של רונן כץ ב'קול ברמה', "התמורה להכרזה מטעם ש"ס תהיה החלטה שלא להתייצב בלשכות הגיוס". כץ מוסיף עוד כי "הפגישה האחרונה התקיימה ביום רביעי האחרון והצדדים מספרים על התקדמות, אך עדיין הכל פתוח".

הדיווח הבוקר מגיע קצת יותר משבוע לאחר הפגישה המתוקשרת של ח"כ אלי ישי יו"ר מפלגת 'העם איתנו' ורעייתו, במעונו של הגראי"ל שטיינמן בבני ברק, בה שוחחו למעלה מ-40 דקות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הפגישות שהתקיימו הם רק בשמחות בהם השתתפו גדולי ישראל. גורמים בשערי חסד אומרים "לא נערכה פגישה בין חכם שלום כהן למרן ראש הישיבה. מדובר במפגשים אקראים במספר הזדמנויות שונות".

שאלת התמיכה הפוליטית של 'בני תורה' בבחירות הקרובות עולה שוב ושוב, לאחר שבבחירות הקרובות לא תהיה הוראה על תמיכה ביהדות התורה, ותמיכה במפלגתו של אלי ישי גם אינה על הפרק, וזאת עקב ריצתו ביחד עם חב"ד וחוגים בימין הדתי לאומי.

האם נראה תמיכה שקטה או גלויה בש"ס מצד הגר"ש אויערבך ומפלגת בני תורה? ימים יגידו.
הרב אויערבך חכם שלום כהן בני תורה שס אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד