כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הצעת חוק: שקיפות מלאה אודות דרגת הביטוח של רכבים חדשים

עמותת אור ירוק: "על המדינה להעלות את מודעותם של הנהגים לחשיבות טכנולוגיות הבטיחות ברכב שיכולות להציל חיים ולהפוך אותם לסטנדרט בקניית רכב חדש"

הצעת חוק: שקיפות מלאה אודות דרגת הביטוח של רכבים חדשים


לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. על פי הצעת החוק החדשה, לרוכשי כלי רכב חדשים תהיה נגישות לנתונים מבוססים אודות דרגת הבטיחות שלהם, באופן שיבטיח שקיפות מרבית בתחום זה. את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת אראל מרגלית, מוחמד ברכה, משולם נהרי, רות קלדרון, מירי רגב, עמר בר-לב, יריב לוין, איתן כבל, יפעת קריב, מיקי רוזנטל, נחמן שי, אבישי ברוורמן, עיסאווי פריג', יצחק כהן, אורי מקלב ודב חנין.

איך הם מתכננים לעשות זאת? הצעת החוק של חברי הכנסת תחייב את מי שעוסק במכירת או שיווק רכבים חדשים, לכלול בפרסומת שהוא עושה לרכב מודעה אשר תכלול נתונים אודות ציוני הבטיחות שקיבל הרכב. בנוסף מוצע כי במודעות אלו יצוין באופן מלא ומדויק הדגם ותת-הדגם של הרכב.

הצעת החוק נוצרה מתוך הבנה כי אם יוצגו לרוכשים הפוטנציאליים נתוני הבטיחות של הרכב, יש יותר סיכוי שהם ירכשו רכבים בטיחותיים. התוצאה של הצעת חוק זו, מקווים חברי הכנסת, היא צמצום פגיעות בגוף ואף הצלת חיים במקרים של תאונות דרכים.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי אין ספק, שיש להעניק לציבור קוני כלי הרכב שקיפות מלאה בדבר רמת הבטיחות של הרכב אותו הם קונים. "אנו מחוייבים לפעול למען האזרח ולחייב בתי עסק שבהם נמכרים או משווקים רכבים חדשים, תוצג במקום בולט ובצבע ובגודל ברורים לעין הודעה הכוללת את כלל הפרטי דרגת בטיחותו של הרכב הנחוצים לאזרח", ציינו חברי הכנסת בהסברם להצעת החוק.

בסקר שערכה לפני כשנה עמותת אור ירוק, נמצא כי 50% מהציבור מאמינים כי בטיחות הרכב, הוא הגורם החשוב ביותר בעת רכישת כלי רכב. במקום השני, (20%) מהנשאלים השיבו כי מחיר כלי הרכב הוא הגורם החשוב להם בעת קניית כלי רכב ובמקום השלישי (18%) מהנשאלים השיבו כי צריכת הדלק היא הגורם המרכזי בעת הרכישה. יחד עם זאת, למרות שנושא הבטיחות נמצא בראש סדר העדיפויות בעת רכישת כלי רכב, הרי ש- 44% מהנהגים שנשאלו לא ידעו לענות כמה כוכבי ריסוק יש לרכב שברשותם.

עמותת אור ירוק: "כפי שהנהגים מודעים לטיב מותג הרכב אותו הם רוכשים ולצבעו, כך הם צריכים לדעת גם מה רמת בטיחותו של הרכב. על המדינה להעלות את מודעותם של הנהגים לחשיבות טכנולוגיות הבטיחות ברכב שיכולות להציל חיים ולהפוך אותם לסטנדרט בקניית רכב חדש. בכדי לעשות זאת, יש להעניק הנחות במיסוי לרכבים בעלי מערכות בטיחות מתקדמות וכן להעניק הנחות על מערכות אלו".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד