י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

"אם נראה שלא ניכנס לכנסת - לא נתמודד"

בראיון שנתן היום אומר יוני שטבון: "לא נפגע במחנה הימין, אם נראה שאנו לא עוברים את אחוז החסימה - נפרוש" • בהבהרה נוספת אמר: "אנשים יאכלו את הכובע, אנחנו עוברים ובגדול, השטח בוער ואנו מקבלים תמיכה עצומה" • שטבון עקץ את אישור האיחוד בין תקומה לבית היהודי, אך הצהיר כי לא יתן יד להכתרת השמאל

שטבון, פלאש90
שטבון, פלאש90

האם יוני שטבון מכין את הקרקע לפרישה מהמרוץ? שטבון נשאל היום (א'), ברדיו גלי ישראל כיצד יפעל אם השמאל יעלה לשלטון עקב כך שמפלגתו לא תעבור את אחוז החסימה, וענה: "אם נבין שאנחנו לא עוברים את אחוז החסימה אנחנו האחרונים שנעשה את המהלך הזה".

בהבהרה שפרסם אמר שטבון כי דבריו הוצאו מהקשרם וכי: "לא הייתי נכנס לשום מהלך פוליטי שלא היה לו סיכוי, כי ברור לי שאנחנו עוברים ובגדול. אחוז החסימה הוא מושג שנמצא מחוץ ללקסיקון שלנו. השטח בוער, אנחנו מקבלים תמיכה עצומה מכל עבר. בעוד שלושה חודשים, הרבה אנשים הולכים לאכול את הכובע. מפלגת יחד העם איתנו תהיה הפתעת הבחירות. חכו ותראו".

כזכור, בסוף השבוע שעבר התפרסמו שני סקרים שלפיהם מפלגתו של אלי ישי "העם איתנו", שאליו חבר שטבון, לא צולחת את אחוז החסימה. בסקרים אחרים זוכה מפלגתו של ישי לארבעה מנדטים, קרוב לאחוז החסימה, והתרחיש לפיו המפלגה לא תיכנס לכנסת, ריאלי בהחלט.

"יש לציבור דעה. הוא מבין שכרגע הבית היהודי הולך לכיוון של מפלגת ימין ישראלית רחבה", אמר שטבון והוסיף - "יש לו גם ציונים דתיים אבל היא לא מפלגה דתית, היא לא הולכת להיות דתית. עכשיו, בתוך הפסיפס הזה חשוב שיהיו מנדטים שיקלטו בצורה נכונה הן בציבור המסורתי, הן בציבור החרדי, הן בציבור הדתי לאומי ושיהיו במקום אחד".

"אי אפשר להגיד שיש אחדות בציונות הדתית. אם המפלגה היא ציונית דתית ויש אחדות, אני הראשון שיהיה שם עם כל הגוונים. אבל כל עוד הפלגה לא מגדירה את עצמה מפלגה דתית, הבשורה הגדולה היא שציבור חרדי שאוהב את המדינה ואוהב את ערכי התורה כאחד יכול להתחבר יחד לציונות הדתית והפוך, זו בשורה גדולה".

"אתם יודעים בדיוק מה קורה למפלגות הימין היום, שאנחנו מאבדים קולות לגוש השמאל..." התחיל שטבון לומר וסג"ל קטע אותו בשאלה - מה יעשה אם לא יעבור את אחוז החסימה, ובכך בעצם יכתיר את השמאל?!

שטבון השיב: "אנחנו נעבור את אחוז החסימה בע"ה, ואם נבין שאנחנו לא עוברים את אחוז החסימה - אנחנו האחרונים שנעשה את המהלך הזה".

סג"ל הקשה ושאל האם לא יתמודדו כלל אם יבינו כי הם לא עוברים את אחוז החסימה, ושטבון ענה - "ברור לנו שאנחנו רוצים לחזק את גוש הימין. כל מהלך שיפגע בגוש הימין אני לא אהיה שותף בו".
שטבון פרישה אחוז החסימה כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד