כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הגיע רגע לפני טבח נוסף

טייס מסוק קרב: "עשיתי משהו שלא העליתי על דעתי שאעשה"

רס"ן (מיל') ל', טייס בטייסת מסוקי הקרב 190, על פועלו בפרוץ הלחימה: "אנחנו מגיעים לזירה שאין אף אחד שמבין מה קורה בה". הטייס סיפר כי מנע טבח בכרם שלום: "זיהינו עשרות מחבלים בגזרת כרם שלום. לימים אנחנו יודעים שהם היו רגעים ספורים לפני הפשיטה לקיבוץ"

מחבלים פורצים לדרום
מחבלים פורצים לדרום צילום: צלמי פלאש90

רס"ן (מיל') ל', טייס בטייסת מסוקי הקרב 190, נלחם גם הוא בחדירת המחבלים בשבת השחורה שלפני 32 יום, ואף היה בין הראשונים שהוקפצו מהאוויר ליישובי עוטף עזה. בשיחתו עם ינון מגל ואמיר אביבי ב-103FM, סיפר על המתרחש באותן דקות קריטיות.

"המשימה שלנו בשלב הזה היא לסייע לכוחות שנמצאים בפנים, אנחנו עובדים איתם צמוד למעלה, ברמת המג"ד והמ"פ לכל דבר בו הם זקוקים לסיוע באש", תיאר. "קמים בבוקר, הולכים לישון, וזה מה שאנחנו עושים. זאת העבודה שלנו. אנחנו מעליהם, איתם. יש עלינו איומים כמו שיש על כל הלוחמים, אנחנו יודעים טוב מאוד להתגונן ואנחנו מבצעים את המשימה ותוך כדי שומרים על עצמנו. אנחנו איתם כמה שצריך".

עוד הוסיף, כי "היתרון של מסוקי הקרב שהחל מהשבעה באוקטובר אנחנו מבינים אותו בבירור, הוא היכולת להתחבר לתא השטח ולהיות חלק מתמונת הקרב. אתה רואה את האויב בעיניים, אתה נמצא שם וזה היתרון המשמעותי שאנחנו מביאים לזירה. וכמובן החימוש, היכולות, לזהות הכל בתמונה מלמעלה. יש כאלה שטסים מסביב לשעון, אנחנו מלווים אותם 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע".

"מנענו אירוע משמעותי שיכול היה להתפתח שם"

"האירוע נפתח בבוקר השבעה לאוקטובר, זה האירוע הכי משמעותי שהיה לי בלחימה הזו", שיתף ל' על הרגע בו השתנו חיינו לבלי היכר. "אני אחד המסוקים הראשונים שהגיעו לזירה. הגעתי לפני 10:00 לזירת כרם שלום, זה אירוע מאוד מורכב. אנחנו מגיעים לזירה שאין אף אחד שמבין מה קורה בה, מהר מאוד אנחנו מבינים שאין לנו מה לעשות חוץ מלהתחיל לסרוק את המרחב, זיהינו עשרות מחבלים בגזרת כרם שלום. לימים אנחנו יודעים שהם היו רגעים ספורים לפני הפשיטה לקיבוץ. מנענו אירוע מאוד משמעותי שיכול היה להתפתח שם. זה האירוע שמבחינתי היה המכונן ביותר בלחימה, נראה לי שאפשר להבין למה. ביצעתי מספר פעולות שעזרו לי להבין שמדובר במחבלים בצורה ודאית. האירוע של ביצוע אש ביישוב בתוך המדינה, זה משהו שלא העליתי על דעתי שאעשה. משם המשכתי לאורך 12 שעות בטיסה רציפה, טס לבסיס, מתדלק, מחמש, ממריא לגיחה, וחוזר. כך נראו עשרים השעות הראשונות ללחימה".

בסיום, הדגיש: "אני מבין את התחושות, יש לי משפחה שגרה בעוטף, אני יודע טוב מאוד מה קרה בבוקר ההוא. במקומות אליהם הגענו, עשינו שינוי משמעותי והצלנו נפשות של העם שלנו. במקומות שלא הצלחנו להגיע אליהם בזמן, המצב היה הרבה פחות טוב. אין לוחם בטייסת שלא ביצע עשרות פעילויות קרב. אני רואה תמונה מאוד טובה, מדבר עם הלוחמים בקצה ומבין טוב מה קורה על הקרקע".

חמאס עזה כרם שלום מלחמת חרבות ברזל טייס חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד