י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע המלחמה

מגמת ירידה במחירי השכירות בת"א: "בעלי הדירות בעמדת המתנה"

זאת בעקבות גיוס של אלפי מילואימניקים וצעירים שעברו לבית הוריהם | בהרצליה נראתה ירידה של קרוב ל-4% במחירי השכירות, בתל אביב רשמו 3 אחוזים

מגמת ירידה במחירי השכירות בת"א: "בעלי הדירות בעמדת המתנה"
דירות בדרום צילום: Edi Israel/Flash90

החשש מפני הבאות והגיוס הנרחב של מילואימניקים גורם לירידה במחירי השכירות במספר ערים מרכזיות ברחבי הארץ. חברת WeCheck (ווי'צק), שמשקללת בכל חודש את מחירי עשרות אלפי הדירות שיוצאות לשוק השכירות (בנות 1-5 חדרים) ניתחה עבור ynet את המצב בשוק השכירות כיום והשינויים מאז המלחמה פרצה לפני חודש.

מהניתוח עולה כי במהלך חודש אוקטובר ירדו מחירי השכירות בכל רחבי הארץ בשיעור של 1.6% ביחס למחירים שהיו בחודש שקדם לו.  את הירידה ניתן לראות בעיקר בערים המרכז בהן המחירים הם גבוהים ממילא כמו הערים הרצליה ותל אביב.

בהרצליה נראתה ירידה של קרוב ל-4% במחירי השכירות.  בעוד שבחודש שעבר המחירים עמדו על סכום חודשי של 6,689 שקל בחודש ספטמבר וירדו לסכום ממוצע חודשי של 6,430 שקל באוקטובר. בהתאם לכך, בתל אביב גם נרשמה ירידה של כמעט 3% במחירי השכירות, מסכום חודשי של 7,057 שקל בספטמבר לסכום חודשי של 6,857 שקל אוקטובר.

רמי רונן, מנכ"ל החברה הסביר כי "המלחמה שפרצה בשבוע השני של אוקטובר הביאה לשינויים גדולים בשווקים, ושוק השכירות בתוכם. בחזית בעלי הדירות אנחנו רואים שמיד עם פתיחת המערכה, רובם עצרו תהליכי השכרה ובשבוע הראשון היו בעמדת המתנה. החל מהשבוע השני ועד סוף החודש ראינו חזרה של בעלי הדירות לשוק ורצון להשכיר את הנכסים, תוך פעולה אקטיבית שלהם.

לעומת זאת אצל הדיירים במרכז הארץ ניכרים שינויים בשוק, כאשר מטחי הרקטות אל עבר גוש דן גורמים לשוכרי דירות רבים לחפש מגורים זמניים בישובים בטוחים יותר, ברוב המקרים אצל ההורים. עובדה זו הורידה את הביקושים במקומות אלו ויצרה שוק משני פעיל של שכירות משנה לטווח קצר. אמנם השפעות המלחמה על שוק השכירות טרם נחשפו במלואן, אבל כבר היום ניתן לראות שינויים באזור המרכז, עם ירידות מחירים בתל אביב-יפו, ראשון לציון, הרצליה ופתח תקווה, ועליות בהיצע הדירות באותם אזורים".

נדל"ן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד