י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אושרה להפקדה

מאות משפחות יאוכלסו: יישוב חדש יוקם בעוטף עזה

בישיבת המועצה הארצית לתכנון ובנייה אושרה היום הפקדת התוכנית להקמת הישוב "חנון" במועצה האזורית שדות נגב

מאות משפחות יאוכלסו: יישוב חדש יוקם בעוטף עזה
הרס וחורבן בעוטף עזה - תיעוד אווירי צילום: אריק מרמור, פלאש 90

הבוקר (שלישי) אושרה בישיבת מועצה ארצית לתכנון ובנייה הפקדת התוכנית להקמת הישוב "חנון" במועצה האזורית שדות נגב: הקמת יישוב קהילתי חדש ראשון מסוגו עם כ-500 משפחות דתיות וחילוניות כחלק מביסוס ההתיישבות בחבל התקומה, פיזור האוכלוסייה והבאת משפחות צעירות לעוטף, הינו צעד משמעותי בחוסן ההתיישבותי, במענה לביקוש לבנייה כפרית ובהזרמת תקציבים לפיתוח העוטף והסביבה.

המועצה, לאחר ששמעה את המוזמנים ואת לשכת התכנון המחוזית וקיימה דיון בתכנית בהתאם לסעיף 13 לתמ"א 35, ולאחר שבחנה את השפעתו של היישוב על העיר נתיבות ועל היישובים הכפריים הקיימים במרחב, השתכנעה בחשיבות להקמת היישוב החדש נוכח מיקומו המוצע במרחב חבל התקומה. 

דיון זה מתקיים בהמשך להחלטות הקודמות בוועדה המחוזית, בוולנת"ע ובמועצה הארצית, כחלק מתהליך המשכי שמטרתו חיזוק האזור. מדובר בשלב ראשוני של תכנון מתארי מחוזי שיאפשר את קידום תכנונו העתידי של היישוב, ואין בהחלטה זו בכדי לתעדף הקמה של יישוב חדש על פני שיקום וחיזוק פיזי וחברתי של יישובים קיימים במרחב, כפריים ועירוניים כאחד. המועצה סבורה כי הקמתו של היישוב תצטרך להיבחן בעתיד כחלק מסל פתרונות שיוצע לשיקום האזור, בראייה רחבה של כל המרחב.

 

נדל"ן יישובי עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד