כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סאגת אופק חדש

גפני זעק בוועדה: "המורה החרדית משדרות מקבלת משכורת יותר נמוכה"

סאגת הקפאת כספי אופק חדש הגיעה היום לדיון בוועדת הכספים. יו"ר הוועדה חה"כ גפני: "אני יודע שאם היו עוצרים משכורת של מורה בשדרות מה היה קורה". גפני הוסיף: "יש מורה בשדרות שהיא מורה ברשתות החרדיות, ועכשיו היא מקבלת משכורת יותר נמוכה"

גפני זעק בוועדה: "המורה החרדית משדרות מקבלת משכורת יותר נמוכה"
משה גפני בוועדת הכספים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך דיון שנערך היום (שלישי) בוועדת הכספים על מתווה הפיצויים בעקבות המלחמה, התפתח דיון בעניין הכספים הקואליציוניים בראשן סוגיית הקפאת כספי 'אופק חדש' שהיו אמורות להינתן מהחודש למורים החרדים.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פנה לחברת הכנסת אורית פרקש הכהן ואמר: "ראיתי שהוצאת הודעה נגדי, שאני לא מביא העברות בעניין המפונים ונושאים מלחמתיים. ביקש ממני שר האוצר לא להביא את זה, אני יכול להביא את זה היום".

עומר רחמים, יועץ שר האוצר אמר בתגובה: "זה עלה פה בדיונים קודמים, עוד לפני המלחמה, העולם הזה הקרוי כסף קואליציוני, שאלו למה חלק הולך לשם וחלק לא.

אני רוצה לומר איזה דברים קורים היום בניהול המלחמה מהכסף הזה, שקרוי במרכאות קואליציוני, חלק ניכר מהמענה החינוכי במלונות המפונים קורה מכסף קואליציוני, הקמת השכונות הזמניות של המפונים שכולנו מחויבים לתת להם מענה כמה שיותר מהיר, צריכים לקרות מכספי החטיבה היהודית, שחלקם הגדול הוא מהכסף הזה, כולם ראינו את העבודה המופלאה של אנשי זק"א, שר האוצר ביקש להעביר כסף, והתשובה הייתה שאין דרך להעביר להם, אין קריטריון, אז המענה הוא מכסף קואליציוני".

יועץ שר האוצר הוסיף: "אני רק רוצה שנדון בנושא בהקשר שלו, כבר היום חלק מהדברים שקורים בעורף קוראים מתקציבים שמכונים תקציבים קואליציוניים, אז בואו נזיז את הדיון הפופוליסטי, יש כסף קואליציוני שעושה דברים מצוינים, ומסייע לעורף בעת מלחמה, על זה אני מקווה שאין לנו מחלוקת. מי שאומר שנקפיא עכשיו את כל הכספים הקואליציוניים, אומר להקפיא את כל מה שדיברתי עליו".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר: "אני נגד כל הדיונים האלה, אני יודע שאם היו עוצרים משכורת של מורה בשדרות מה היה קורה. יש הסכם עם ארגון המורים העל יסודיים, אופק חדש נכנס לתוך המערכת, זה משנה את השכר של המורים והמורות, זה נכנס בתקופה הזו".

גפני הוסיף: "המורים החרדים עשו את אותו הסכם, יש מורה בשדרות שהיא מורה ברשתות החרדיות, ועכשיו היא מקבלת משכורת יותר נמוכה. אם זה היה קורה במקום אחר, הייתי שומעים את הצעקות על הדבר הזה. אמרתי לפינדרוס ולינון שאני מציע שלא נעלה את זה, כי מיד זה יהיה אברכים, אני לא מדבר על זה שמזמן לא משלמים".

לדבריו, "המורה בנתיבות שמקבלת פחות כי החליטו שזה הסכם קואליציוני. ידעתי שלא נקבל סעד, מישהו אחר היה צריך להעלות את הדבר הזה, למה עוצרים למורים ולמורות במשכורת שלהם? אני יותר ויותר משוכנע שלא אקבל סעד ציבורי לעניין הזה. הרי כל אופק חדש זה פיקוח, לפני עשור היו רבנים שלא הסכמנו בגלל הפיקוח, כעת הסכימו, לומדים שם ליבה, איפה היושר שלכם, שהמורה חוזרת הבייתה ומקצצים לה בשכר?".

ח"כ יצחק פינדרוס אמר: "כי הם חרדים".

 

משה גפני מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד