כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לפחות 300 מגה וואט"

"כגודל תחנת כוח": השימוש הנוסף של גדרות ההגנה על היישובים

תוכנית תאפשר להקים מתקנים סולאריים בטכנולוגיות מגוונות, שייצרו חשמל מעל גדרות שהוקמו או שניתן להקימן כדין ובכך, הן לספק הגנה על היישוב והן לייצר חשמל נקי ומבוזר | מדובר בעשרות יישובים בכל הארץ, בדגש על הדרום והצפון

"כגודל תחנת כוח": השימוש הנוסף של גדרות ההגנה על היישובים
מיכל פתאל, פלאש 90

על רקע המלחמה, משרד האנרגיה והתשתיות ממשיך לפעול לטובת הטמעה של אנרגיה מתחדשת בדו שימוש ביישובים השונים. המועצה הארצית לתכנון ובנייה קידמה היום (שלישי) בהליך תכנון מזורז את תמ"א 1/10/1א – תוכנית להקמת מתקנים סולאריים מעל הגדר ההיקפית ביישובים כפריים (כגון קיבוץ/מושב), ואישרה את העברתה להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור. 

התוכנית תאפשר להקים מתקנים סולאריים בטכנולוגיות מגוונות, שייצרו חשמל מעל גדרות שהוקמו או שניתן להקימן כדין ובכך, הן לספק הגנה על היישוב והן לייצר חשמל נקי ומבוזר. מדובר בעשרות יישובים בכל הארץ, בדגש על הדרום והצפון.

להערכת משרד האנרגיה והתשתיות, הקמת האנרגיה המתחדשת מעל הגדרות תייצר פוטנציאל של לפחות 300 מגה וואט של אנרגיה מתחדשת, כגודל תחנת כוח ברמה הארצית. במשרד מציינים כי מדובר בצעד חשוב, הן בשל הגדלת ניצול הדו שימוש בקרקע לטובת ייצור חשמל נקי והן בשל הגדלת ההגנה על היישובים.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד