י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
קורא לתקן את חוק הלאום

מרגי: "אפשר למצוא נוסח שייתן ביטוי עמוק לעדה הדרוזית"

השר יעקב מרגי נאם בטקס ביאנוח-ג'ת, בהשתתפות מנהיג העדה הדרוזית השייח מואפק טריף. מרגי קרא לתקן את חוק הלאום ואמר: "אפשר למצוא את הנוסח המאוזן שיתן ביטוי עמוק לעדה הדרוזית בחוק הלאום"

מרגי: "אפשר למצוא נוסח שייתן ביטוי עמוק לעדה הדרוזית"
השר יעקב מרגי צילום: באדיבות המצלם

שר הרווחה יעקב מרגי נאם היום (שלישי) בטקס הנצחת שמם של סא"ל סלמאן חבקה וסא"ל עלים סעד ז"ל, במתפרת 'המשקם' ביאנוח-ג'ת, בהשתתפות מנהיג העדה הדרוזית השייח מואפק טריף.

מרגי אמר: "לא כרתנו ברית דמים, כרתנו ברית חיים! ובברית הזאת יש צד אחד שממלא את חלקו פעם אחר פעם בדם ויזע".

השר הוסיף: "לצערי הרב אני אומר זאת כחבר הממשלה ומעל שני עשורים כחבר כנסת, תמיד הרגשתי תחושת אי נוחות וחוסר הוגנות. הצד השני שזה הריבון, לא ידע לתרגם את ברית החיים הזאת באותה מידה. אם זה בדיור, בקרקעות ובתעסוקה. ומעל הכל צריך לומר באומץ - גם בחוק הלאום".

השר הצהיר: "עם קצת רצון ומאמץ, אפשר למצוא את הנוסח המאוזן שיתן ביטוי עמוק לעדה הדרוזית בחוק הלאום, זה מתבקש. זאת תהיה אות הברית - תיקון חוק הלאום".

עוד אמר השר: "סא"ל סלמאן חבקה וסא"ל עלים סעד ז"ל הקריבו את חייהם ללא תנאי, לא שאלו שאלות. ועל המדינה חובה להשיב ללא תנאי לא רק במילים, אלא במעשים!"

מאז קום המדינה ועד היום, סיפורי הגבורה והשכול של העדה הדרוזית שזורים במורשת חייה של האומה הזו. ואני אומר האומה בדגש על האומה! אני לא רוצה לומר ברית דמים, אני לא אוהב לשמוע ברית דמים. לא כרתנו ברית דמים, כרתנו ברית חיים", כך מרגי.

יצויין כי במתפרת 'המשקם' ביאנוח-ג'ת שבבעלות משרד הרווחה וההסתדרות הציונית, מועסקות שלוש אחיותיו של סא"ל עלים סעד ז"ל וכ-100 נשים מהחברה הדרוזית עם מוגבלות. המתפרה מייצרת מידי שנה כ-60,000 מדים לחיילי צה"ל.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד