י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לטובת המלחמה

היועמ"שית מקפיאה את הכספים הקואליציוניים

היועמ"שית לממשלה הודיעה על הקפאת הכספים הקואליציונים - שישמשו רק למאמץ המלחמתי | לפיד מברך ועוקץ: "מוטב היה שההחלטה הייתה מתקבלת כבר לפני חודש על ידי הממשלה"

היועמ"שית מקפיאה את הכספים הקואליציוניים
בצלאל סמוטריץ' ומשה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, קבעה הערב (שלישי) כי הכספים הקואליציונים שאינם מיועדים למלחמה, יוקפאו. למעשה, התקציבים שיועדו ליישום הסכמים פוליטיים אשר טרם הוקצו או שטרם התקבלה לגביהם התחייבות, מהווים מקור תקציבי למימון צרכים הנובעים מהלחימה.

"יישום ההסכמים האמורים בידי הרשות המינהלית מחייב שורה של צעדים לרבות בחינה משפטית ומקצועית. לנוכח האמור לעיל, ההליכים המנהליים האמורים, ובכלל זה הבחינה המשפטית הנדרשת ליישום הסכמים פוליטיים, הלכה למעשה, מוקפאים", נמסר מטעמה.

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד מיהר לברך על ההחלטה וכתב: "מברך על הוראת היועצת המשפטית לממשלה להקצות את כלל הכספים הקואליציונים לטובת צרכי המלחמה ותושבי העוטף. מוטב היה שההחלטה הייתה מתקבלת כבר לפני חודש על ידי הממשלה".

מוקדם יותר תקף לפיד את שרי הממשלה וכתב: חודש עבר מאז הטבח ב-7.10, וסמוטריץ' לא מעביר את הכספים הקואליציוניים המושחתים לטובת המפונים, ישובי קו העימות, העסקים הקטנים והוצאות המלחמה. ‏כסף עבור שיקום המפונים - אין, לצרכים פוליטיים ציניים - יש. סמוטריץ' עוד לא הבין שהחיים כפי שהכרנו אותם השתנו. ‏עבר חודש - צאו מההלם".

גלי בהרב מיארה היועצת המשפטית לממשלה מלחמת חרבות ברזל יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד